۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۵۸۴۵۲
استاد حوزه علمیه:

مشارکت خیران در برپایی مراسم اعتکاف افزایش یابد

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به نقش و اهمیت مراسم اعتکاف رجبیه در ارتقای بعد معنوی جامعه، از خیران خواست تا مشارکت بیشتری در برپایی این آیین معنوی داشته باشند.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در نشست مراسم اعتکاف، اظهار کرد: ترویج فرهنگ اعتکاف تضمین‌کننده امر به معروف و نهی از منکر، نماز و سلامت دینی جامعه است.

وی تصریح کرد: از این‌رو لازم است تمام دستگاه‌ها بدون در نظر داشتن اینکه چه وظیفه‌ای دارند، در زمینه برگزاری مراسم اعتکاف نقش فعالی داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف و ترویج آن در جامعه تضمین‌کننده سلامت معنوی جامعه است افزود: اگر خودمان نمی‌توانیم در این مراسم شرکت کنیم باید زمینه حضور مردم در این مراسم را فراهم کنیم؛ از این‌رو لازم است مشارکت خیران در برپایی مراسم اعتکاف افزایش یابد.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ اعتکاف را به‌خوبی در جامعه نهادینه کنیم؛ چراکه مراسم اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان جامعه است.

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد و توجه داشت که در این‌گونه مراسم‌ها به بعد معنوی مردم توجه بیشتری شده و از طرح مباحث جناحی و سیاسی در این مراسم معنوی اجتناب شود تا معتکفان بیشترین بهره معنوی را از فرصت ایجاد شده ببرند.

وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در کشور به‌صورت مردمی برگزار می‌شود، بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین در مراسم اعتکاف تأکید کرد و افزود: باید زمینه ورود خیران در این مراسم را بیش از گذشته فراهم کنیم؛ چراکه برگزاری این‌گونه مراسم‌ها هیچ‌وقت به‌صورت دولتی و دارای چارچوب اداری نبوده و تنها به دست مردم و با برنامه‌ریزی و همراهی مردم قابل اجرا است.

حجت‌الاسلام اسدی بر ضررت آسیب‌شناسی و رفع اشکالات سنوات گذشته تأکید کرد و گفت: باید نقاط ضعف و قوت مراسم اعتکاف سالیان گذشته مشخص شده و در راستای رفع اشکالات تلاش شود تا شاهد برگزاری مراسم درخور شأن مردم متدین استان باشیم./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات