۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۵۸۳۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

روحانیان نهضت امید، اعتماد و روشنگری را احیا کنند

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه هیچ سرمایه ای برای ما از اعتماد مردم بالاتر نیست، گفت: ما روحانیان چند نهضت را امروز باید شروع کنیم یا ادامه دهیم که نخستین آن، نهضت امید و اعتماد مردم به روحانیان است که سرمایه بزرگی است.
حجت الاسلام لطفیان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جمع طلاب و روحانیان شهرستان فریمان با اشاره به تحلیل شهید مطهری در خصوص تفاوت نظام روحانیون شیعی با نظام روحانیون ادیان و مذاهب دیگر ابراز کرد: بر اساس تحلیل شهید مطهری نظام روحانیون مسیحی سلسله مراتبی است که شامل خدا، روحانیون و کلیسا می‌شود و با از بین رفتن یکی، دیگری هم از بین می رود، ولی پرنفوذ ترین جریان، نظام روحانیون شیعی است و علی رغم آنکه از نظر تعداد کمترین است ولی از قدرت و نفوذ بیشتری برخوردار است.

وی افزود: نظام روحانیان شیعی بصورت دَوَرانی است یعنی روحانیان تکیه گاه مردم هستند و مردم نیز تکیه گاه روحانیان و امروز جریان خبیثی به دنبال انفکاک روحانیان و مردم است و نباید بگذاریم بلایی که بر سر نظام روحانیان مسیحی آمد یعنی جدایی بین مردم و روحانیان بر سر روحانیان شیعه در آید.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه هیچ سرمایه ای برای ما از اعتماد مردم بالاتر نیست تأکید کرد: ما روحانیان چند نهضت را امروز باید شروع کنیم یا ادامه دهیم که اولین آن، نهضت امید و اعتماد مردم به روحانیون است که سرمایه بزرگی است.

نهضت تبیینی، دومین جریانی است که مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بدان اشاره کرد و افزود: روحانیان در ساحت طلبگی خود سه رسالت دارند که عبارت است از تفقه در دین، تبشیر و انذار و اقامه حدود الهی که همان حکومت اسلامی است از این رو اگر کسی طلبه باشد و یکی از این سه بُعد را نداشته باشد در مسیر طلبگی خود کامل نیست و بدانید که نتیجه تفقه و تبشیر و انذار، فعالیت در حکومت اسلامی است از این رو مسأله انقلابی گری در اینجا اهمیت می یابد.

حجت‌الاسلام لطفیان در ادامه بیان کرد: سومین جریان، نهضت روشنگری است و روشنگری لازمه حرکت انقلابی ماست و این نهضت است که روحانیان شیعه را پیشتاز کرده است و باید روشنگری در جامعه به درستی از سوی روحانیان تراز مکتب اهل بیت اتفاق بیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با توجه به ایام میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: در زمینه سبک زندگی فاطمی نیاز به انجام کار بیشتری وجود دارد که جا دارد مبلغان مذهبی به آن بپردازند و ما امروز باید مسأله کینه اجتماعی را با سیره فاطمی درمان کنیم./934/د103/ب1

ارسال نظرات