۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۵۷۶۳۹
آیت الله صدیقی:

عمل، دنیاگرایی و آخرت‌گرایی انسان را تعیین می‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: عمل انسان علامت ایمان او، طرز تفکر و نوع نگاه اوست و دنیاگرایی یا آخرت‌گرایی او را تعیین می‌کند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ص) در جلسه درس اخلاق که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: خدای حکیم، ودود و رحیم به واسطه آیات وحی می‌خواهد که جامعه ایمانی به سوی خدا روی آورد و اصل خود را پیدا کند.

وی افزود: سرمایه بشر، ایمان او و مکان ایمان، قلب انسان است. ایمان به علم نیست، چه بسیار افرادی که علم دارند حرف‌های خوبی هم می‌زنند اما ایمان ندارند. ایمان‌شان را به دنیا فروخته‌اند، برای خدا در زندگی خود حسابی باز نکرده‌اند و از یاد خدا برزخ قیامت سوال کنندگان غافل هستند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: خداوند متعال برای اینکه سرگرم بازی‌های دنیایی و شیطانی نشویم و به ظواهر دنیا دلخوش نشویم قرآن کریم را برای هدایت و سعادت ما فرستاده است تا قبل از رسیدن اجل، خود را آماده سرای ابدی کنیم.

وی اظهار داشت: عمل انسان علامت ایمان او، طرز تفکر و نوع نگاه اوست و دنیاگرایی یا آخرت‌گرایی انسان را تعیین می‌کند. قدم اول ایمان، اطاعت خدا و قدم دوم سبک زندگی به شیوه پیامبر اکرم(ص) است که سیره ایشان نشان دهنده خط ایمان به ماست. اگر اهل عمل به سیره پیامبر(ص) باشیم مطمئن باشیم که چیزی از دست نمی‌دهیم.

آیت الله صدیقی بیان داشت: کسانی که اهل عمل هستند به صورت مستمر درجات‌شان ارتقا می‌یابد و دائماً نوری بر نور آنها اضافه می‌شود و نصرت و هدایت الهی برای آنهاست اما کسانی که قدر فرصت‌ها را نمی‌دانند و جوانی و قوت خود را هدر می‌دهند در هنگام مرگ حسرت می‌خورند.

وی افزد: کسانی که برای عبادات، زندگی، معاملات، رفت و آمد، خدمت به مسلمانان و تمام کارهای خود برنامه ریزی کرده‌اند و محاسبه دارند همواره مراقبند که وقت و زمانی حتی به قدر اندک از آنها فوت نشود. در هر جریان عبودی، حُبّی، خدمتی و اطاعتی همیشه حاضر هستند، مرد کارزار، میدان، اهل عمل و تلاش و بالنده هستند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: افرادی که تنها حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند مغبون و بدبخت هستند ولی از مغفرت خدا نباید غافل شد که سفره مغفرت و رحمت الهی همیشه پهن است. اگر در گذشته کار خیری نکرده باشیم ولی از حالا شروع کنیم خداوند با رحمت خود گذشته‌ها را می‌پوشاند و به گونه‌ای دست انسان را می‌گیرد که عمر از دست رفته را هم تلافی می‌کند.

آیت الله صدیقی افزود: خداوند متعال می‌فرماید اگر به سوی من بازگردید و توبه کنید، کارهایی که در گذشته سبب سرافکندگی شما شده بود به واسطه حسناتی که انجام می‌دهید آنها را شسته و از بین می‌برم. خداوند متعال وعده داده گناهان شخص توبه کننده را تکفیر کرده و پرده‌ای بر روی آن می‌کشد که هیچ کس گذشته او را نبیند زیرا شخص راه صداقت در پیش گرفته‌ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) شفاعت کبرای خود را برای امت خود ذخیره کرده است پس دست به دامان ایشان، حضرت فاطمه زهرا(س) و خاندانشان شویم. اگر تا امروز نماز اول وقت نداشتیم کنترل چشم و اعضا و جوارح نداشتیم از حالا به بعد با چشمی که آلوده شده، قرآن زیاد قرائت کنیم اشک بریزیم و با دیدن گرفتاری‌های مردم گره از کار و مشکلات آنها باز کنیم./969/پ202/ب1

ارسال نظرات