۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۵۵۷۶۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اعتکاف پشتوانه معنوی جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه پشتوانه معنوی مناسب و محکمی برای جامعه اسلامی و مردم دین‌دار و متدین است.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی مراسم اعتکاف، گزارشی از برنامه‌های انجام شده در ایام فاطمیه در استان ارائه کرد.

وی افزود: اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی، سیره تربیتی حضرت زهرا (س) و نقش ولایت فقیه و کارآمدی آن در نظام اسلامی، برگزاری نشست‌های علمی با حضور بانوان، کمک به ایستگاه‌های صلواتی، توزیع کتیبه و پرچم ویژه ایام فاطمیه از جمله برنامه‌های انجام شده این ایام است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در این ایام میزبان هیأت علمای شیعه و سنی لبنان در استان بودیم و مجموعاً ۱۵ برنامه در مدت سه روز در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان، شیروان و فاروج برگزار شد و طی نظرسنجی‌های به عمل آمده این برنامه‌ها با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم و مسؤولان مواجه شد.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام البیض و موسم اعتکاف، اظهار کرد: باید تمام توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر این مراسم به کار گیریم.

وی اضافه کرد: امسال برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای مراسم اعتکاف صورت گرفته تا زمینه لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم از فضای معنوی اعتکاف فراهم شود.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه پشتوانه معنوی مناسب و محکمی برای جامعه اسلامی و مردم دین‌دار و متدین است.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم اعتکاف در خراسان شمالی در 150 مسجد شهری و روستایی و با هدایت و مدیریت 150 روحانی مبلغ و مبلغه برگزار می‌شود، افزود: نام‌نویسی به‌منظور حضور در مراسم معنوی اعتکاف در استان از بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری شروع شده و تا نهم فروردین‌ماه سال 97 ادامه دارد و افراد می‌توانند مراجعه به سایت etekaf.tebyan-boj.ir برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات