۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۷۴۲۴
۲۰ اسفندماه؛

ثبت نام از معتکفان در خراسان جنوبی آغاز می شود

رییس ستاد اعتکاف خراسان جنوبی گفت: ثبت نام از علاقه مندان برای شرکت در اعتکاف از ۲۰ اسفندماه سال جاری آغاز و تا سوم فروردین ماه ادامه دارد.
اعتکاف

حجت الاسلام محمدعلی سلم‌آبادی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و رییس ستاد اعتکاف استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف از 11 فروردین ماه سال 97 تا 13 فروردین ماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در اعتکاف از 20 اسفندماه سال جاری آغاز و تا سوم فروردین ماه ادامه دارد، گفت:علاقمندان برای ثبت نام می توانند به آدرس اینترنتی ‌www.etekaf-sk.ir یا به صورت حضوری به مساجد محل اعتکاف در استان مراجعه کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: 250 مسجد در استان آماده پذیرایی از معتکفین است که از این تعداد مساجد در سطح استان 65 مسجد شهری و مابقی روستایی هستند.

حجت الاسلام سلم‌آبادی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند نیز 40 مسجد برای حضور معتکفین پیش بینی شده است، تصریح کرد: مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام جعفرصادق(ع)، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد حضرت جوادالائمه(ع)، مسجد حضرت صدیقه طاهره(س)، مسجد محمد رسول‌الله(ص)، مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)، مسجد امام حسن عسکری(ع) و مسجد الغدیر معصومیه از جمله مساجد شهرستان بیرجند برای آیین معنوی اعتکاف هستند.

وی ادامه داد: تعداد معتکفین در سال گذشته 20 هزار و 626 نفر بودند و امسال نیز پیش بینی می شود بیش از 20 هزار نفر در آیین معنوی اعتکاف شرکت کنند.

رییس ستاد اعتکاف خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به تعطیلات ایام نوروز احتمال کم و زیاد شدن معتکفین است، خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در مراسم اعتکاف باید مبلغ 35 هزار تومان پرداخت کنند و شرکت‌کنندگان در این مراسم باید حداقل دو ساعت قبل از اذان صبح روز 11 فروردین حضور داشته باشند./880/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات