۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۵۷۳۴۹

انتقاد امام جمعه تبریز از خام‌فروشی در معدن مس سونگون

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر راه‌اندازی واحد ذوب معدن مس سونگون، نسبت به خام‌فروشی در این واحد انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در سومین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کننده در استان با تأکید بر اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حفظ حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده لازم و ملزوم یکدیگر است.

وی با بیان این‌که بدون توجه به اقتصاد درون‌زا و تقویت تولیدکننده داخلی نمی‌توان از اقتصاد تک محصولی رهایی یافت، خاطرنشان کرد: انتظار داریم شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور نیز تسهیل شود، اما این بدین معنا نیست که تولیدکننده و سرمایه‌گذار داخلی مورد بی‌مهری قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تولیدکنندگان داخلی مورد اعتماد نظام بوده و باید شرایط برای رونق تولید و فضای کسب و کار بهتر از وضعیت موجود باشد، تصریح کرد:  باید تلاش شود تا هم از تولیدکننده و هم از مصرف‌کننده حمایت کنیم، چراکه اگر تولید کیفیت بهتری داشته باشد؛ مصرف کننده نیز راضی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تولید داخل اگر باکیفیت باشد، دفاع منجر به استفاده مصرف‌کننده و در نهایت فرهنگ مصرف تولید داخلی در کشور خواهد شد، افزود: زمانی می‌توانیم تولید خوبی داشته باشیم که تولید همراه با کیفیت باشد، البته کالای ایرانی از نظر قیمت نیز باید قابل رقابت با مشابه خارجی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ارتقای کیفی تولید ایرانی را ضامن افزایش صادرات غیرنفتی و رونق فضای کسب و کار در داخل دانست و گفت: استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان صنعتی شناخته می‌شود و از نظر تولیدکنندگان و صنعت‌گران بومی همواره در کشور پیش‌رو بوده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه آذربایجان همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است،  نسبت به خام‌فروشی در معدن مس سونگون انتقاد کرد و اظهار داشت: چرا مواد خام مس سونگون به صورت خام، به خارج و کرمان ارسال می‌شود؟ مگر تکنولوژی در آذربایجان قادر به ذوب و فرآوری نیست.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از معدن و کارخانه مس ورزقان گفت: متاسفانه چندین سوله و کارگاه برای کارخانه ذوب، اسید و پالایش مس از سال‌های گذشته در کنار کارخانه مس آماده و تجهیز شده اما سال‌هاست که راکد رها شده‌؛ چرا باید در کنار مس سونگون آذربایجان، کارخانه ذوب نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که ممشکل زیست محیطی موضوع با بهره مندی از تکنولوژی‌های نوین قابل رفع است، تصریح کرد: چرا باید مس سونگون را برای تبدیل به کرمان بفرستیم، سؤال اینجاست که آیا خود آذربایجان چنین امکانی ندارد؟ انتظار داریم مسؤولان استانی پیگیر مسأله باشند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات