۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۲۸۴
​عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان برای از بین بردن فقر، فساد و تبعیض اقدام عملی کنند

​عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه یا عملکردی وجود ندارد و یا شعارها در کشور بیشتر از عملکردها است، گفت: واقعاً دیگر زمان آن رسیده که شعار محوری را کنار بگذاریم و عمل محور باشد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت خشکاندن سرچشمه فقر به جای اقدامات مقطعی تأکید کرد و گفت: با مقام سازی خانواده ها و از بین بردن ریشه فقر بسیاری از مشکلات در جامعه رفع خواهد شد.

حجت الاسلام لائینی به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد باید درون زا باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان به جای اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی به کشورهای دیگر تکیه می کنند در صورتی که باید به ملت خودمان توجه کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب نباید اقتصاد خودمان را به تعبیر رهبری بر روی ستونی قرار دهیم که با یک نعره ترامپ و یا امثال آنها بلرزد، تصریح کرد: باید به ظرفیت های داخلی تکیه کنیم تا غربی ها هر چه قدر هم تلاش کنند تأثیری بر اقتصاد کشورمان نداشته باشد.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی بهترین ظرفیت برای رشد اقتصادی خانواده های ایرانی است، تصریح کرد: دولت می تواند با بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات اقتصادی را در جامعه رفع کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه یا عملکردی وجود ندارد و یا شعارها در کشور بیشتر از عملکردها است، بیان داشت: واقعاً دیگر زمان آن رسیده که شعار محوری را کنار بگذاریم و عمل محور باشد.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب با صراحت، شهامت و صداقت فرمودند در حوزه عدالت مشکل داریم و نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم و در موضوع عدالت اجتماعی مشکل داریم، خاطرنشان کرد: باید با قوت این مسأله را جدی بگیریم و همه ما باید توبه عملی کنیم نه فقط بر زبان بیاوریم بلکه در جهت اجرای عملی عدالت گام برداریم و توبه عملی به این معنی است که با این مثلث فقر، فساد و تبعیض به صورت جدی و قاطعانه مبارزه کنیم.

امام جمعه نکا با بیان این که امام علی(ع) فرمودند عالمان نباید بر دو چیز صبر کنند، افزود: نخست در مقابل سیری و شکم پارگی ظالم نباید بی تفاوت باشند و دیگری هم بر گرسنگی مظلومان نباید بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که همزمان باید مبارزه را بر روی دو خط به جریان در بیاوریم، گفت: ابتدا باید با آن اقلیتی را که متأسفانه سیاست های اقتصادی ما این فاصله طبقاتی را زیاد کرده و مثل دنیای سرمایه داری با استفاده از مسیرهای مختلف به چیزهای بسیاری دست پیدا کردند مقابله کنیم و همچنین از آن اکثریتی که واقعا مشکل دارند حمایت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر می خواهیم عدالت را به فرموده رهبری محقق کنیم و با فساد مبارزه کنیم باید همزمان از آن عده ای که توقعات زیاد و آنچه که مازاد بر سهم و حقشان هست را به شکل های مختلف می گیرند، پس بگیریم و از طرف دیگر به این طبقات که دارای مشکلات اقتصادی هستند کمک کنیم.

حجت الاسلام لائینی به سه روش اقتصاد دولتی، اقتصاد سرمایه داری و اقتصاد تعاونی اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد دولتی و سرمایه داری هیچ نتیجه نداده و نخواهد داد، گفت: در اقتصاد ما باید به سمت تعاونی و مشارکت حرکت کنیم و اقتصاد دولتی جواب نمی دهد و دنیای کمونسیتی هم در آخر متلاشی شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که اقتصاد سرمایه داری که روی سر عده ای سرمایه دار همانند آنچه در غرب وجود دارد می چرخد نتیجه ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم بدنه ملت را وارد اقتصاد کنیم باید اقتصاد تعاونی را به شکل واقعی دنبال کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت مبارزه جدی با سرچشمه های فقر در کشور تأکید کرد و گفت: چهل سال از انقلاب می گذرد چرا باید هر روز این فقر در جامعه بیشتر شود در صورتی که هر روز باید کمتر شود پس نشان می دهد مشی اقتصادی ما مشکل دارد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مسؤولان باید در مشی اقتصادی خود تجدید نظر کنند، افزود: سیاست اقتصادی ما با تغییر کند و باید از خود بپرسیم چرا هر روز داریم فقر تولید می کنیم و باید با علت ها مبارزه کنیم با معلول ها مبارزه کردن فایده ای ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه خیلی مواقع عقل معیشت هم در جامعه ما ضعیف است و خانواده ها نمی دانند که چگونه باید مصرف کنند، خاطرنشان کرد: قناعت، مدیریت و صرفه جویی باید در جامعه ما فرهنگ سازی شود./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات