۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۵۶۹۸۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

انس، تدبر و عمل به قرآن وظیفه مردم و مسؤولان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وظیفه همه مسؤولان و مردم است که قرآن را بخوانند، بفهمند و در جامعه نشر دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در حاشیه بازدید از نحوه برگزاری آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در هنرستان توحید ارومیه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت قرآن کریم در دین اسلام، اظهار کرد: قران کریم معجره و سند رسالت پیامبر اکرم است و توجه به قرآن که عصاره تعالیم دین مقدس اسلام در آن مطرح شده است، وظیفه مسلمانان است.

وی افزود: قرآن در قیامت از کسانی که به قرآن بی توجه بودند، شکایت خواهد کرد بنابراین وظیفه همه مسؤولان و مردم است که قرآن را بخوانند، بفهمند و در جامعه نشر دهند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسؤولان باید به قران عمل کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم و حضور بیش از سه هزار نفر در این رقابت ها، نشان دهنده توجه و نشر قرآن در جامعه است و ما را از غفلت نجات داده و توجه همگان را به قرآن جلب می کند.

وی در پایان از مسؤولان و دست اندرکاران برگزاری و همچنین شرکت کنندگان در این مسابقات قدردانی کرد و گفت: اینکه برخی ها استاد تمام دانشگاه هستند و امروز در مسابقات قران شرکت کرده اند،  مایه خوشحالی و مسرت است.

گفتنی است، آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸:۳۰ در ۱۷ حوزه امتحانی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

لازم به ذکر است، سه هزار و ۴۴۰ نفر برای شرکت در این رویداد مهم قرآنی نام نویسی کرده بودند که این تعداد شامل دو هزار و ۲۰۶ نفر خواهر و یک هزار ۳۴۵ نفر برادر است./۹۳۶/پ203/ب1

ارسال نظرات