۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۵۶۹۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تبلیغ عملی روحانیان مؤثرترین شیوه برای هدایت مردم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید روحانیان مبلغ ابتدا تبلیغ عملی را در رفتار خود و خویشاوندان خویش آغاز کنند تا بتوانند در مرحله بعد در جامعه مؤثر باشند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به شاخصه‌های تبلیغ دینی صحیح، به تشریح شیوه تبلیغی رسول گرامی اسلام پرداخت.

وی اظهار کرد: به روایت امام علی (ع) رسول اکرم با پنج گروه یهودی، مسیحی، مادی، ثنوی و بت‌پرست علی‌رغم پرسش‌های جسورانه آنان به گونه ظریف و مؤدبانه و استادانه و جذاب به مناظره پرداخت سپس فرمود اگر باانصاف و اخلاص در گفتار من بیندیشید هدایت نصیب شما خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید: به خدا سوگند سه روز بیشتر از این مناظره سپری نشده بود که همه این 25 نفر آمدند و مسلمان شدند و با کمال صراحت گفتند: «ما رئینا مثل حجتک یا محمد نشهد آنک رسول الله».

وی تصریح کرد: اگر مبلغان بر طبق سیره پیامبر تبلیغ و مناظره کنند بی‌گمان مخاطبان عنود هم تحت تأثیر ادبیات و تعبیرات محترمانه و دل‌نشین پیغمبر قرار خواهند گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: از مجموعه حرکات تبلیغی این نکته مفهوم می‌شود که حضرت رسول تبلیغ خود را از بهترین شعار و شیوه که اجمالی از تفصیل و حساس‌ترین نکته تبلیغی است؛ یعنی از شعار توحید در عبادت شروع کرد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: آن حضرت در ابتدای دعوتش فرمود: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا»؛ فلاح و سعادت در پرتو توحید در الوهیت است و با این شعار انواع بت‌پرستی‌ها را نفی می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: درواقع این بیدارباشی بود به تمام بت‌پرستان جهان که من آمده‌ام تا بت‌ها را بشکنم. بر اثر این شعار طوفانی به راه افتاد و 360 قبیله به خاطر آن با تحریک سردمداران شرک در مقابل رسول اکرم در آغاز امر ایستادند ولی متزلزل شدند.

وی افزود: سپس در مرحله دوم از تبلیغ خویش، حضرت رسول مأموریت پیدا کرد اول خویشاوندان خود را به‌گونه‌ای خصوصی تبلیغ کند و سپس به عموم مردم بپردازد؛ چراکه وقتی نزدیکان دعوت او را پذیرفتند دیگران زودتر تسلیم می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: بر این اساس باید روحانیان مبلغ هم ابتدا تبلیغ عملی را در رفتار خود و خویشاوندان خویش آغاز کنند تا بتوانند در مرحله بعد در جامعه مؤثر باشند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات