۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۵۰۵
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري:

شهدا بزرگترين سرمايه جمهوري اسلامي ايران هستند

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا گفت: نعمت جمهوري اسلامي ايران اگر هيچ دستاوردي هم براي ما نداشته باشد 232 شهيد زنده را به ما معرفي كرده است كه تا قيامت زنده هستند و اين بزرگترين سرمايه جمهوري اسلامي ايران هستند.
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري يكشنبه شب در مراسم بزرگداشت جانباز دفاع مقدس و شهيد مدافع حرم سردار شهيد مصطفي زاهدي بيدگلي كه در مساجد صفاري خيابان 22 بهمن كاشان برگزار شد، با اشاره به اينكه در مجلس شهدا سه پذيرايي وجود دارد، گفت: اولين پذيرايي در مسجد شهدا حسرت است.

وي با بيان اينكه هركس متوجه شود شهدا داراي چه مقامي هستند حسرت مي خورد، گفت: شهدا در قيامت خيلي مقام دارند و انسان اگر مي‌خواهد حسرت بخورد بايد به شهدا حسرت بخورد.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري از اتمام حجت به عنوان پذيرايي دوم مجلس شهدا نام برد و ادامه داد: شهيد مصطفي زاهدي بيدگلي و شهداي ديگر براي من و شما اتمام حجت هستند و يا ‹‹ايهاالذين››هاي قرآن كه 91 بار در قرآن تكرار شده است اتمام حجت خدا است، كساني كه ايمان آورديد اگر آن را رعايت نكنيد جزء مومنين محشور نخواهيد شد.

وي اظهار داشت: چهل سال از عمر مقدس جمهوري اسلامي ايران گذشته و كشور مشكلات زيادي دارد و هيچكس منكر مشكلات در كشور نيست، اما نعمت انقلاب اسلامي و ولايت و  شهدا را بايد شاكر باشيم چرا كه  اگر انقلاب اسلامي نبود 232 هزار شهيد به جهان معرفي نمي‌شدند.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا تأكيد كرد: شهدا از دست نرفتند بلكه شهدا به دست آمدند و سردار شهيد مصطفي زاهدي بيدگلي بعد از شهادت تازه ابتداي حيات واقعي او است و بايد وصيت نامه شهدا خواند و متوجه شد شهدا در چه راهي به شهادت رسيدند.

به گفته وي، نعمت جمهوري اسلامي ايران اگر هيچ دستاوردي براي ما نداشته باشد 232 شهيد زنده را به ما معرفي كرده است كه تا قيامت زنده هستند و اين بزرگترين سرمايه جمهوري اسلامي ايران هستند.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري يادآور شد: جنگ براي جمهوري اسلامي ايران خسارت داشت اما به فرمايش امام خميني(ره) نعمت بود و دفاع از حرم براي ما نعمت شد و دستاورد آن امنيتي بود كه امروز از آن برخوردار هستيم و اين درحالي بود كه همه دنيا از داعش حمايت مي كردند.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا افزود: به بركت خون شهدا سفره صدام و منافقين و داعش جمع شد و امنيت امروز ما حاصل خون شهدا است و بايد نعمت امنيت را شكرگذار باشيم.

وي با اشاره به اينكه از وضعيت اقتصادي و عدالت اجتماعي و عدالت سياسي گلايه داريم و راضي نيستيم، عنوان كرد: با همه مشكلاتي كه در كشور وجود دارد نبايد نا اميد باشيم چرا كه دشمن قصد نا اميد كردن ما را دارد.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري با تأكيد بر اينكه دفاع اسلام و ولايت همچنان ادامه دارد، گفت: اگر نعمت مجاهدت جانبازان و آزادگان و رزمندگان  اسلام نبود و اگر و مجاهدت مادران شهدا نبود اين عزت و اقتدار را در دنيا نداشتيم و نبايد اين نعمت ها را فراموش كنيم چرا كه تمامي اين مجاهدت هات براي امنيت كشور و سربلندي اسلام است.

وي ادامه داد: وكيل مدافع و خون خواه شهدا خدا است و مسؤولان بايد مراقب اعمال و رفتار و گفتار خود باشند و با خون شهدا و حرمت آزادگان و جانبازان بازي نكنند و حدود الهي را رعايت كنند.

به گفته وي، شهدا براي نماز وحيا و عفت و دفاع از حرم به شهادت رسيدند و هركس در خط شهدا باشد تنها به خدا توكل مي‌كند و توكل به خدا به معناي توقف نيست چرا كه برخي نشسته اند و مي گويند خدا بزرگ است در حاليكه اين معني توكل نيست و معني توكل اين است كه آنچه را خدا گفته به آن اعتماد كنيم./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات