۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۵۵۹۸۰
حجت الاسلام دارستاني:

منافق شناسی از ویژگی های درک ظهور است

استاد حوزه علميه گفت: امام زمان وقتي ظهور خواهد كرد كه ما به اندازه اي بالغ شده باشيم كه فريب انسانهاي به ظاهر سفيد اما در باطن سياه را نخوريم.
حجت الاسلام سيد احمد داستاني حجت الاسلام سيد احمد داستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد احمد دارستاني چهارشنبه شب در پنجمين سوگواره ياس نبوي كه در آستان مقدس امامازده سلطان امير احمد كاشان برگزار شد با اشاره به اينكه بحث فاطميه بحث كربلا نيست، گفت: مشكل امروز ما با روشنفكران در كشور و اهل فرهنگ و رسانه اين است كه تصور مي كنند فاطميه از جنس محرم است در حاليكه فاطميه موضوع مهمي به بلنداي تاريخ  و يك جريان است.

وي همچنين با بيان اينكه تاريك ترين نقطه اهل بيت(ع) فاطميه است، گفت: در بين چهارده معصوم تنها جايي كه معصوم فداي معصوم شد در فاطميه است و اين در حالي است كه هيچ معصومي قرباني نشد تا معصوم ديگر بماند و تنها يك معصوم براي حفظ معصوم قرباني شد آن هم فاطمه زهرا(س) براي اميرمومنان(ع) بود.

حجت الاسلام دارستاني ادامه داد: كربلا دشت است اما فاطميه كوهي به بلنداي تاريخ است و دره هاي صعب العبور و گردنه هاي سخت دارد و بايد در آن زندگي كرد تا متوجه شد مردم آن زمان در باره اميرمومنان(ع) چه حرف هايي زدند كه ضربات اين حرف هاذ از ضربات تي كه فاطمه زهرا(س) خورد جان سوز تر است.

استاد حوزه علميه قم گفت: تفاوت فاطميه با محرم در اين است كه هركسی فاطميه را درك كند مي تواند مدعي باشد آماده ظهور است چرا كه اگر كسي فاطميه را بشناسد فريب منافقين را نخواهد خورد چون در فاطميه همه صحابي پيامبر و همه شمشير را از درون بسته اند و همه پيامبروار و زاهدانه زندگي مي كنند.

حجت الاسلام دارستاني اظهار داشت: انسانهاي منافق در ظاهر سفيد و متدين اما در باطن سياه هستند كه در كشور نيز اين افراد زياد هستند كه در باطن بويي از تديّن نبرده اند و در ظاهر دلسوز مردم هستند اما در باطن دشمن مردم است.

وي افزود: فاطميه غصه نيست بلكه بحث اين است كه در مدينه به راحتي يك آب خوردن حق اميرمومنان(ع) را بالا كشيدند و دختر پيامبر را به شهادت رساندند، از اين رو بايد در ايام فاطميه به دنبال علت اين همه ظلم و جنايت در حق اميرمومنان(ع) و فاطمه زهرا(س) بود.

استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه امام زمان وقتي ظهور خواهد كرد كه شيعه فاطمي شناس باشد، گفت: اوج نفاق در فاطميه است انسانهاي سياه و سفيدي كه در ظاهر سرسبز اما در باطن كوير بي آب و علف هستند، از اين رو تا اين انسانهاي سياه و سفيد را نتوانيم بشناسيم حتي اگر امام زمان هم ظهور كند فريب ظاهر سفيد اين افراد را خواهيم خورد.

حجت الاسلام دارستانی گفت: امام زمان وقتي ظهور خواهد كرد كه ما به اندازه اي بالغ شده باشيم كه فريب انسانهاي به ظاهر سفيد اما در باطن سياه را نخوريم./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات