۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۶۵۶
مدیر حوزه علمیه همدان:

منشور روحانیت امام خمینی نقشه راهی برای حوزه علمیه است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: منشور روحانیت به عنوان یک نقشه راه پیش روی طلاب حوزه های علمیه همواره باید مد نظر آن ها قرار گرفته و از این گنجینه بزرگ بهره گیری کنند.
آیت الله موسوی اصفهانی

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با توجه به سوم اسفند سالروز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام خمینی(ره) ابراز داشت: یکی از آثار غنی و بی بدیل امام خمینی(ره) منشور روحانیت است.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) در این اثر ارزشمند و پر محتوا دیدگاه خود را نسبت به واقعیت های جامعه روحانیت ابراز داشته و با اشاره به نقاط قوت و ضعف در صدد رشد و تعالی حوزه های علمیه بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: منشور روحانیت مختص به زمان حیات امام خمینی(ره) نبوده بلکه متناسب با هر زمانی خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: از آن جا که انقلاب از حوزه های علمیه آغاز و با کمک قشر روحانیت به پیروزی رسید افرادی هم در آن زمان بودند که با نظر امام خمینی(ره) موافق نبوده و مورد خطاب منشور روحانیت بودند.

آیت الله موسوی اصفهانی تبیین کرد: منشور روحانیت به عنوان یک نقشه راه پیش روی طلاب حوزه های علمیه همواره باید مد نظر آن ها قرار گرفته و از این گنجینه بزرگ بهره گیری کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی در گذشته و حال با رویکرد دفاع از اسلام و تقدس مآبی با امام خمینی(ره) و حرکت ایشان مخالفت داشته و بدون این که در جریان انقلاب حرکت و کمکی کنند صرفا به انتقاد و گلایه می پرداختند.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان افزود: طلاب حوزه های علمیه همواره باید با وجود منشور روحانیت فرموده های مقام معظم رهبری را همواره مورد اهتمام جدی قرار داده تا با این کار هم در مسیر کسب علم و هم در مسیر تبلیغ معارف اسلام و انقلاب پیشرفت داشته باشند./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات