۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۴۲۴
آیت‌الله قرهی:

صفات الهی در وجود انسان با معرفت و تقوا جلوه‌گر می‌شود

آیت‌الله قرهی گفت: وقتی صفات با معرفت به نفس و تقوا جلوه کرد درون انسان حال روشنی پیدا می‌کند.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه جمعه در درس حدیث نفس که در شهر اندیشه کرج برگزار شد، گفت: انسان معجون الهی است که می‌تواند عبدالله و خلیفه الله شده و دنیا به ید او باشد و هم می‌تواند حتی از ابلیس و هر چهار پایی بدتر باشد.

وی افزود: معرفت نفس در این این است که انسان خود را بشناسد که به مقام بندگی خدا برسد، و آنچه را که ادراک ندارد درک کند که حتی پس از آن به جسم خود ادراک کند و بین جسم و نفس مطمئنه او فرقی نباشد در این صورت خلیفه الله می‌شود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه حقیقت انسان نفخه روح و فجور عرض انسان است، عنوان کرد: حتی تقوا هم حقیقت انسانی نیست بلکه حقیقت انسان صفات است پروردگار عالم می‌خواست صفات خود را بروز دهد که در وجود انسان کامل نشان داده است.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه ادراک صفات حضرت حق با درجات نازله آن برای بسیاری از مخلوقات سخت بود، ابراز کرد: معرفت الله و شناخت خداوند برای هیچ مخلوقی امکان پذیر نیست، حقیقت معرفت اللهی میسر نیست هر آنچه هست صفات، آن هم نه صفات حقیقی بلکه صفات نازله است.

وی ادامه داد: انسان چون نفخه روح الهی است همه آن صفات را دارد اما نه صفات به معنای حقیقی صفات بلکه صفات به معنای نازله صفات را در وجود خود دارد، اگر این صفات رنگ و بوی تقوا با درجات مختلف آن را بگیرد در مراتب مختلف جلوه پیدا می‌کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: وقتی صفات با معرفت به نفس و تقوا جلوه کرد درون انسان حال روشنی پیدا می‌کند در غیر این صورت با وجود فجور و گناه صفات الهی رنگ خود را از دست داده و دیگر جلوه‌ای نخواهد داشت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات