۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۳۹۷
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

آمریکا نماد تروریسم است نه حزب الله

امام جمعه برج البراجنه بیروت در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که آمریکا نماد تروریسم است نه حزب الله.
شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه مسجد امام حسین(ع) درباره اظهارات ریکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: تروریسم به معنای تجاوز به زمین و ناموس و وطن و به آتش کشیدن عراق و سوریه و لیبی و افغانستان و یمن و اشغال بخش مهمی از جهان است که از سوی آمریکا صورت می گیرد.

وی افزود: بر خلاف سخنان وزیر خارجه آمریکا، کسی که سرزمین را آزاد کرده، به دفاع از نوامیس پرداخته و تجاوزهای آمریکایی و صهیونیستی علیه لبنان را با شکست مواجه می کند به هیچ وجه تروریسم نیست.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که آمریکا نماد تروریسم در جهان است و مقاومت و همپیمانان آن نیز ملی گرایان اصلی در لبنان و منطقه به شمار می آیند. 

وی با اشاره به سالروز فرماندهان شهید مقاومت خاطرنشان ساخت: همجواری انبیا و اولیا را برای این شهدا از خداوند متعال مسالت کرده و از پروردگار می خواهیم ما را در محافظت از خون شهدایی که پروژه قرآن در حفظ بشریت و محافظت از کشورها هستند، ثابت قدم بگرداند.

شیخ احمد قبلان ادامه داد: ملت های لبنان و سوریه و سایر ملت های منطقه مدیون این خون های پاک هستند و باید از اهداف و راه آنان محافظت کنیم. لبنان و منطقه با خون شهدا به قدرت فراوانی رسیده و جلوی نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفته اند.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی، منطقه را در بهار عربی با سلاح و مال غرق کرده و برخی از اعراب و ترک ها به عنوان همپیمانان این دو رژیم نیز وارد عمل شدند اما برای همگان روشن شد که پروژه آنان با شکست مواجه شده و خون شهدا به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه لبنان هیچ جایگاهی در نظر رژیم صهیونیستی نداشت، گفت: مقاومت با خون فرماندهان شهید خود توانست لبنان را نجات دهد و این کشور را از شرارت داعش و تکفیری ها و پروژه های ویرانگر آمریکایی و عربی دور سازد.

امام جمعه برج البراجنه درباره سرنگونی جنگنده اف 16 صهیونیستی بیان داشت که پیام این مساله ترسیم معادله جدید مبنی بر اینست که تصمیم به آغاز جنگ در اختیار رژیم صهیونیستی قرار ندارد و آن دوران دیگر بازنمی گردد./980/ب901/د

ارسال نظرات