۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۲۲۵
معاون اول رییس جمهور:

توسعه مترو در کلان شهر‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به موضوع آلودگی هوا در کلان شهر‌ها و بویژه تهران، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت کمک به توسعه مترو در کلان شهر‌ها است.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگيري بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان دستگاه هاي دولتي، شهرداري و شوراي شهر تهران براي تامين ۲ هزار دستگاه واگن مترو، اظهار داشت: براي مقابله با آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ مناسب ترين راهكار گسترش شبكه حمل و نقل عمومي بويژه راه آهن درون شهري است.
وي با اشاره به مصوبه شوراي اقتصاد براي تامين و خريد ۲ هزار دستگاه واگن مترو،‌ گفت: خوشبختانه در پايتخت زيرساخت هاي لازم براي گسترش مترو ايجاد شده و دولت مصمم است در سريع ترين زمان ممكن ۲ هزار واگن هاي مورد نياز راه آهن شهري تامين شود.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به رنج و سختي مسافران در استفاده از مترو بويژه در ساعات پرتردد و نيز برنامه كلان دولت در مقابله با آلودگي هوا نظير نوسازي ناوگان باري كشور، از مسئولان مربوطه خواست تا ظرف يك هفته ، در خصوص نخستين قرارداد اين مصوبه و تامين ۶۳۰ واگن مورد نياز شهر تهران برنامه و ساز و كار اجرايي ارايه كنند.
دكتر جهانگيري همچنين ضمن تاكيد بر استفاده از توانمندي داخلي ضرورت لحاظ موضوعاتي نظير انتقال دانش و فناوري به كشور در زمينه ساخت واگن و لكوموتيو در قرارداد با شركت هاي خارجي را يادآور شد و گفت: امروز ظرفيت مناسبي در روابط خارجي كشور بوجود آمده و محدوديتي براي استفاده از فاينانس در توسعه اين طرح ها وجود ندارد.
پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور، نجفي شهردار تهران در گزارشي از وضعيت متروي تهران و نياز راه آهن شهري پايتخت، با تاكيد بر استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي براي مقابله با آلودگي هوا و ترافيك سنگين ،‌ گفت: مترو در پايتخت براي ارايه بهترين خدمات نيازمند بيش از هزار واگن است.
در اين جلسه هريك از اعضا ديدگاه ها و راهكارهاي خود براي تامين نياز شبكه ريلي درون شهري ۹ كلان شهر كشور ارايه كردند./
۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات