۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۵۴۶۷۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

مؤمنان هیچگاه به حکومت طاغوت راضی نیستند

آیت الله مهدوی گفت: مجتهد جامع الشرایط به سبب ویژگی های که دارد می تواند جانشین اهل بیت(ع) در زمین باشد؛ در کشورهای دیگری که ولی فقیه در آن ها حاکم نیست، انسان های مؤمنی که در آن کشورها زندگی می کنند نباید به حکومت طاغوت راضی باشند چرا که حکومت کردن طاغوت حرام است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی شب گذشته که در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) واقع در جنب میدان امام اصفهان برگزار شد، گفت: تنها نعمتی که مورد حسادت واقع نمی شود، نعمت تواضع است.

وی در ابتدا افزود: روز 22 بهمن ماه روز بسیار نورانی و پُر عظمتی در تاریخ ایران اسلامی است؛ خداوند به عنوان خالق جهان، حاکمیت جهان را نیز بر عهده دارد ولی به دلیل مجسم نبودن خداوند، حاکمیت به انبیا و امامان معصوم(ع) تفویض شده است.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: در آیه پنجاه و چهارم سوره نساء سه نوع نعمت خاص به چهارده معصوم(ع) داده شده است که به هیچکدام از انبیای گذشته داده نشده است؛ قرآن، حکمت و ملک عظیم سه نعمت خاصی است که به چهارده معصوم(ع) داده شده و بر تمام انبیا مقرر شده است که تحت سیطره ولایت کلیه چهارده معصوم(ع) قرار گیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: همه نعمت های مادی و معنوی انسان مورد حسادت واقع می شود و دلخواه حسودان نابود شدن نعمت ها است؛ فقط نعمت تواضع است که مورد حسادت انسان حسود واقع نمی شود چرا که انسان حسود اگر آرزو کند نعمت تواضع از انسان متواضع گرفته شود و تواعضش به تکبر تبدیل شود، ممکن است مورد تحقیر او واقع شود به همین سبب بین بد و بدتر، بد را انتخاب می کند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: حسادت ورزیدن به دیگران و علنی نکردن نعمت های خود، از دستورات دین است؛ نعمت های علنی سبب چشم زخم زدن دیگران خواهد شد؛ انسان حسود آرزوی زوال نعمت دیگران را دارد ولی انسانی که غبطه می خورد، آرزوی داشتن نعمت دیگران را بدون درخواست زایل شدن نعمتشان از خداوند دارد؛ هرچند غبطه خوردن نیز از عیب های اخلاقی است و سبب مقایسه زندگی و شرایط خود با زندگی و شرایط دیگران می شود.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان اصفهان تأکید کرد: مجتهد جامع الشرایط به سبب ویژگی های که دارد می تواند جانشین اهل بیت(ع) در زمین باشد؛ در کشورهای دیگری که ولی فقیه در آن ها حاکم نیست، انسان مؤمنی که در آن کشورها زندگی می کنند نباید به حکومت طاغوت راضی باشند چرا که حکومت کردن طاغوت حرام است.

رییس بنیاد خیریه المهدی(عج) در پایان اذعان کرد: خاندان آل سعود و آل خلیفه که به پست ترین کارها تن می دهند، به صورت موروثی بدون این که انتخاباتی انجام شود و یا قابلیت خاصی داشته باشند، حق حاکمیت را در کشور عربستان و بحرین غصب کرده اند./867/پ203/ب1

ارسال نظرات