۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۵۳۲۹۶
آیت الله عبداللهی:

سازش با دشمن خلاف اصول انقلاب است

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که سازش با دشمن خلاف اصول انقلاب است، گفت: هر فعالیت و موضع‌گیری سیاسی اگر تضعیف کننده مبانی دینی باشد، عملی ضد انقلابی محسوب می‌شود.
آیت الله عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمود عبداللهی ظهر امروز در گرامیداشت ایام فاطمیه و آغاز دهه فجر که در بیت العباس شهرضا برگزار شد، با اشاره به آیات 42 و 43 سوره آل عمران، عنوان کرد: بر اساس فرموده قرآن کریم در این آیات امکان گفت وگوی مستقیم بندگانی غیر از انبیای الهی با خداوند وجود دارد زیرا فرشتگان در این آیات شش بار خطاب به حضرت مریم سخن گفته و ایشان نیز بی واسطه با خداوند سخن می‌گویند.

وی با اشاره به آیه «وَأَوحَينا إِلىٰ أُمِّ موسىٰ أَن أَرضِعيهِ فَإِذا خِفتِ عَلَيهِ فَأَلقيهِ فِي اليَمِّ وَلا تَخافي وَلا تَحزَني إِنّا رادّوهُ إِلَيكِ وَجاعِلوهُ مِنَ المُرسَلينَ» از سوره قصص بیان کرد: خداوند در این آیه نیز مستقیما مادر حضرت موسی(ع) را مخاطب قرار داده است بنابراین وقتی در روایات اسلامی می‌گوییم حضرت زهرا(س) با خداوند سخن گفت یا فرشته وحی بر حضرت زهرا(س) نازل شد، سخنی خلاف گفته خداوند مطرح نکرده‌ایم.

آیت الله عبداللهی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) همانطور که یک انسان و همسری برای شوهر و مادری برای فرزندانش بود، شخصیتی معنوی و الهی داشتند که با استفاده از آن با عالم غیب در ارتباط بودند؛ در ارتباط خداوند با آن حضرت، اخباری از عالم آینده تا ظهور امام زمان(عج) و حوادث عالم آخرالزمان مطرح و به ایشان گفته می‌شد که فرزندان و نوادگان آن حضرت تا روز قیامت چه مجاهدتهایی برای احیای دین انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: نباید اخباری که به حضرت زهرا(س) داده می‌شده است را به نیم قرن محدود کنیم، ایشان به واسطه امدادهای غیبی از همه وقایع عالم آگاهی داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در دوران قبل از انقلاب جهان به دو قطب شرق با حاکمیت نظام سوسیالیستی و غرب با حاکمیت نظام سرمایه‌داری تقسیم می‌شد و کشورهای جهان نیز به یکی از این دو قطب قدرت گرایش داشتند، اما همه کشورهای جهان در مقابله با مذهب و الحاد با یکدیگر مشترک بودند.

آیت الله عبداللهی تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب کشورهای جهان عقیده داشتند که مذهب و سنت‌گرایی با تمدن مخالف است؛ اما امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی که یک حرکت مذهبی بود به جهانیان ثابت کردند که با تکیه بر معارف دینی نیز می‌توان یک قیام را رهبری و یک کشور را اداره کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حادثه عاشورا را بازسازی کردند، عنوان کرد: امام راحل(ره) با تبیین صحیح مبانی اسلامی موج جدیدی را در دنیا ایجاد کردند که مذهب مهمترین رکن آن محسوب می‌شد؛ با وقوع انقلاب اسلامی به همه کشورهای جهان ثابت شد که اگر تعالیم فاطمی منشأ قوانین و مقررات یک کشور باشد، پیروزی قطعی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر توحید، وحی الهی، امامت مستمر، معنویت و مقابله با طاغوت و استکبار است، به همین دلیل بسیاری عقیده دارند که انقلاب اسلامی روحیه ضد استکباری و مبارزه با طاغوت را در جهان احیا کرد.

آیت الله عبداللهی مخالفت با استکبار و استبداد را از مهمترین اصول اسلام انقلابی دانست و افزود: امام خمینی(ره) تفسیر واقعی اسلام را ارائه کردند و به موجب آن مبارزه با استکبار را از اصول اصلی اسلام مطرح کردند؛ به همین دلیل از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به مقابله با انقلاب و ارزشهای آن پرداختند زیرا این اصول را در تعارض با منافع خود می‌دانستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، دین و اعتقادات مذهبی را مهمترین رکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود که بر اساس دستورات دینی و به رهبری یک مرجع تقلید و از حوزه‌های علمیه آغاز شد، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت غلبه ارزشهای دینی در همه امور تأکید فرموده‌اند و به همین دلیل است که هر اقدام ضد دینی و هر عملی که ارزشهای مذهبی را از بین ببرد، اقدامی ضد انقلابی محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: معضلات اقتصادی مردم باید اصلاح شود،  ارزشهای دینی بسیار مهم است بنابراین هر فعالیت و موضع‌گیری سیاسی اگر تضعیف کننده مبانی دینی باشد، عملی ضد انقلابی محسوب می‌شود؛ اگر هزار نماینده مجلس قانونی را که خلاف موازین شرعی است وضع کنند شورای نگهبان وظیفه دارد به دلیل ضد مذهب بودن، مانع تصویب و اجرای آن شود.

آیت الله عبداللهی ولایت فقیه را رکن دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: ولایت فقیه یکی از مبانی اصلی اسلامی است که از گذشته فقها و مراجع تقلید به اهمیت اعتقاد به آن تأکید کرده‌اند؛ امام راحل(ره) نظریه ولایت فقیه را در عمل اجرا کردند و در طول چهار دهه گذشته نیز مدیریت فقیه باعث نجات کشور از بحرانها و مشکلات شده است.

وی قاطعیت و اقتدار را رکن مهم دیگر انقلاب دانست و گفت: امام راحل(ره) که پایه‌گذار انقلاب اسلامی بودند از روزهای نخست مبارزه علیه حکومت شاه با قاطعیت سخن گفتند و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمان بارها بر ضرورت هوشیاری در برابر دسیسه دشمنان و لزوم ایستادگی در برابر دشمن و عدم مذاکره با آنان تأکید فرموده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سازش با دشمن خلاف اصول انقلاب است، متأسفانه در شرایطی که واردات بی رویه کالا اقتصاد کشور را بسیار آسیب‌پذیر کرده است بعضی از مسؤولان به افزایش واردات از کشورهای اروپایی که متحدان اصلی آمریکا هستند، افتخار می‌کنند./868/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات