۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۵۲۶۲۸
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار چراغی برای فهم مبارزه با استعمار است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار باید یک چراغ روشن برای فهم مبارزه با استعمار و شناخت وظیفه برای فهم دقیق مطالبات رهبری برای مقابله با استعمار باشد.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعد از ظهر امروز در نشست برگزاری کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار در بوشهر اظهار داشت: استعمار به شکل نو و فرانو در هیچ زمان برای عمران و آبادی به کشورها وارد نشده بلکه به نام خدمت به مردم شدیدترین جنایات را در کشورها انجام داده است.

وی افزود: تاریخ استعمار در جهان پر از ننگ برای استعمارگران و تاریخی پر شکوه برای مبارزان با استعمار بوده است که در دویست سال پیش با حضور پرتقالی‌ها حضور آنها در آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: بوشهر سرزمین مبارزه با استعمار و پناهگاهی برای مقابله‌کنندگان با استعمار بوده است و تاریخ به خوبی از رشادت‌های مردم این استان روایت کرده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: در حالی که انگلستان در هیچ کجای دنیا بیش از یک‌بار به منطقه‌ای حمله نکرده است شاهدیم که به دلیل اهمیت استان بوشهر که پایتخت تجارت ایران بوده، چهار بار به این استان حمله کرده است.

وی ادامه داد: در آخرین مورد مبارزات مردم بوشهر در برابر متجاوزان انگلیسی، تاریخ شهادت می‌دهد که با وجود علماء، سرداران و مردم یک حماسه‌ای در تاریخ ایران اسلامی و خلیح فارس در برابر انگلیسی‌ها انجام شد که انگلیسی‌ها بعد از شکست در بوشهر هیچ زمان به شکل مستقیم به کشور دیگری این گونه حمله نکردند که اوج عظمت حکم علما در مبارزات مردم استان بوشهر بر علیه انگلیس در گزارش کنسول‌های انگلیس در آن دوران به خوبی دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: در استان بوشهر هیچ گاه این تاریخ مورد بررسی، پژوهش، واکاوی و ارائه آن به فضای ملی و بین‌المللی قرار نگرفته که این مشکل جدی و تاریخی این استان است که قدر تاریخ خود را ندانسته و دیگران در ارتباط با بزرگی این مردم و حماسه‌های آنها در برابر استعمار، کتاب نوشته‌اند در حالی که وظیفه ماست که برای تمام ایران و جهان در عرصه مبارزات ضد استبدادی، کتاب چاپ کنیم و پژوهش انجام دهیم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: با توجهاتی که طی بیست‌سال گذشته انجام شده، بوشهر به عنوان پایتخت مبارزات ضد استعماری شناخته شده است که به زودی در روز 15 آبان که روز مبارزه زنان لرده دشتستان در برابر انگلیسی‌هاست، این روز به عنوان مبارزات ضد استعماری بانوان شناخته می‌شود.

وی با اعلام این که استان بوشهر در تجلی مبارزات ضد استعماری احیا شده است، یادآور شد: برگزاری کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار در بوشهر کار خوب و بزرگی است که هیچ کنگره سیاسی مبارزاتی بر علیه استعمار در سطح کشور یه این سبک وجود ندارد، که کنگره باید تلاش کند با ایجاد یک واکاوی تاریخی در شناخت دشمن، فضا را برای مبارزات ضد‌استعماری که به شکل فرانو وارد شده آماده کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: این کنگره باید یک چراغ روشن برای فهم مبارزه با استعمار و شناخت وظیفه برای فهم دقیق مطالبات رهبری برای مقابله با استعمار باشد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات