۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۴۸۹۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مهم‌ترین نقش روحانیان در عصر غیبت پیگیری رسالت پیامبران الهی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه علما و روحانیان رسالت خطیر انذار و تبشیر مردم را بر عهده دارند، گفت: درواقع مهم‌ترین نقش روحانیان در عصر غیبت پیگیری رسالت پیامبران الهی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ، با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ در اسلام گفت: تبلیغ، ارشاد و هدایت مردم به ارزش‌های الهی از اصول رسالت پیامبران الهی بود؛ به همین منظور نقش تبلیغ و رسالت روحانیان در حفظ ارزش‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه علما و روحانیان رسالت خطیر انذار و تبشیر مردم را بر عهده دارند، گفت: درواقع مهم‌ترین نقش روحانیان در عصر غیبت پیگیری رسالت پیامبران الهی است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمامی توان در قالب جنگ نرم به مقابله با نظام برخاسته‌اند که در این زمینه و برای مراقبت از تدین مردم به‌ویژه جوانان و جواب دادن به شبهات دینی و اعتقادی فعالیت روحانیان مهم‌ترین کار فرهنگی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: اصل شکل گرفتن اسلام و ارزش‌های آن یک مـرحله اسـت؛ اما به‌منظور حفظ، تداوم و شکوفایی که مـرحله مهم‌تری است، نیاز به حضور روحـانیت در این عرصه مهم است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و جلسات قرآنی و ارتباطات صمیمی با مردم، پر کردن اوقات فراغت با برنامه‌های فرهنگی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای حضور جوانان در مسجد سبب تقویت ایمان در دل‌های مردم خاصه جوانان خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه در خصوص نماز جماعت با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) افزود: هر که با پای خود به‌سوی مسجد برود به هر گامی که برمی‌دارد، هزار حسنه در نامه عملش می‌نویسند و هفتاد هزار درجه برایش عطا کنند و اگر بر این عمل باشد تا بمیرد حق‌تعالی هفتاد هزار ملک بر او موکل فرماید که در قبر او را عیادت کنند و در تنهایی قبر مونس او باشند و برای او استغفار کنند تا از قبرش مبعوث شود.

وی گفت: اقامه نماز جماعت در مساجد افزون بر ثواب‌های زیادی که دارد، مهربانی و همدلی در جامعه و خانواده‌ها را بیشتر می‌کند و همچنین بدون شک با برپایی نماز جماعت حتماً شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات