۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۶۱۸۸
امام جمعه بجنورد:

توسعه پایدار کشور درگرو حمایت از نخبگان علمی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حمایت‌های مادی و معنوی از نخبگان علمی و سرمایه‌گذاری در زمینهٔ شناسایی و پرورش نخبگان ضمانتی برای توسعه پایدار کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مهدی قاسمی فرد، رییس بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: کشورهایی که به نخبگان خود میدان می‌دهند و از ایده‌های آن‌ها حمایت مادی و معنوی دارند، هیچ‌وقت ضرر نکرده‌اند؛ بلکه چندین برابر سود برده‌اند.

وی بابیان اینکه حمایت از نخبگان علمی باید سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد، افزود: ایجاد شهرک‌هایی که نخبگان در آن زندگی کنند و مشغول فعالیت‌های علمی خود باشند، یک امر بسیار مهم است؛ چراکه اگر در راستای حمایت از نخبگان قدم برداشته شود، بازدهی خوبی درزمینهٔ توسعه کشور را شاهد خواهیم بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، اضافه کرد: نخبه پروری و حمایت از نخبگان علمی، برای دستیابی آن‌ها به تولید انبوه، یکی از وظایف دولتمردان است.

وی در ادامه افزود: در استان خراسان شمالی، افراد نخبه و کارآفرین بسیار زیاد داریم و باید از ایده‌های آن‌ها برای پیشرفت و توسعه استان و کشور استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بسیاری از نخبگان در روستاها سکونت دارند و استعدادهای آن‌ها کشف نشده است؛ به همین دلیل باید مسؤولان در راستای شناسایی و حمایت از این‌گونه افراد همت بیشتری داشته باشد.

وی تأکید کرد: نخبه پروری و نخبه شناسی با نگاه خدمت به کشور و نظام اسلامی، از مهم‌ترین ضروریات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسؤولان بنیاد نخبگان گفت: بین نخبگان علمی در هر حوزه و کارشناسان و متخصصان همان حوزه‌ها ارتباط برقرار شود تا شاهد رشد علمی بیشتر این عزیزان باشیم.

وی در پایان افزود: استان خراسان شمالی درزمینهٔ صنعت گردشگری دارای موقعیت بسیار ویژه‌ای است و اگر نخبگان علمی بتوانند ایده‌های خود را برای رشد و ارتقای این صنعت به کار بگیرند، این استان رشد چشم‌گیری را تجربه خواهد کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات