۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۴۴۵۷۸
امام جمعه اقلید تاکید کرد؛

لزوم تلاش برای زنده نگه‌داشتن حماسه ۹دی

امام جمعه اقلید با بیان اینکه دشمنان از سال ۷۸ در تلاش برای فتنه ۸۸ بودند، حماسه‌آفرینی و حضور به‌موقع مردم در برچیدن بساط فتنه را ارج نهاد و بر لزوم زنده نگه‌داشتن این روز تاکید کرد.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی امام جمعه اقلید

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته بصیرت و بزرگداشت 9 دی این شهرستان که با حضور جانشین فرمانده سپاه، معاون فرماندار، رؤسای دانشگاه‌ها، مسؤولان بسیج دانشجویی و اصناف و کارگری، فرمانده بسیج جامعه زنان، فرمانده پادگان امام سجاد (ع)، مسؤولان و کارشناسان آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و... در سالن غدیر سپاه اقلید برگزار شد حماسه 9 دی را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه خاطره‌های تاریخی باید در ذهن‌ها ماندگار شود تصریح کرد: تاریخ تأثیر بسزایی در سرنوشت و آینده هر کشوری دارد.

طالبی با اشاره به بیش از 7 ماه اغتشاش و فتنه سال 88 از زمان انتخابات، عنوان داشت: با حضور مردم نجیب و شریف ایران اسلامی در صحنه که پاسخ مناسبی به فتنه‌گران دادند، بساط این فتنه جمع شد.

امام جمعه اقلید خاطرنشان کرد: فتنه 88 از 10 سال پیش‌تر در سال 78 کلید خورده بود.

وی به گوشه‌هایی از این فتنه و دیدار و راهنمایی مقام معظم رهبری با برخی افراد و تأکید ایشان به تمکین به قانون و بررسی مسائل در چارچوب مقررات و در مقابل کوتاه نیامدن فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: این‌گونه بود که مزدوران آن‌ها به خیابان‌ها ریختند و مغازه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها را به آتش کشیده و بی‌حرمتی‌های بسیاری را مرتکب شدند.

طالبی ادامه داد: مردم و مقام معظم رهبری در مقابل آن‌ها حوصله به خرج دادند تا اینکه کار به جاهای باریک کشیده شد و آن زمان بود که مردم محکم و مؤثر با حماسه‌آفرینی در روز 9 دی وارد میدان شدند و مقام معظم رهبری نیز عالمانه هدایت و رهبری کردند.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه انقلاب ما مربوط به عاشورا است، تأکید کرد: همان‌گونه که به عاشورا عشق می‌ورزیم باید در زنده نگه‌داشتن 9 دی نیز بکوشیم.

طالبی با تأکید بر لزوم برگزاری آیینی باشکوه در راستای بزرگداشت 9 دی و زنده نگه‌داشتن این روز عنوان کرد: بزرگداشت 9 دی یک آیین تشریفاتی نیست بلکه برنامه‌ای مؤثر در راستای بصیرت‌افزایی و آشکار کردن بسیاری از حقایق است که باید زنده نگه داشته شوند.

بنا بر این گزارش، این جلسه با هم‌اندیشی و تبادل‌نظر شرکت‌کنندگان با هدف برگزاری آیین باشکوه 9 دی و ویژه‌برنامه‌های متنوع هفته بصیرت ادامه یافت./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات