۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۴۴۵۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان مبلغ نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های خود و با اعزام روحانیان و مبلغان دینی به نقاط مختلف به‌ویژه نقاط محروم استان سعی در کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌ها در جامعه دارد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی که با محوریت آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه عوامل و کاستی‌هاست.

وی افزود: گسترش شبکه‌های مختلف ارتباطی و دسترسی آسان به انواع وسایل و ابزار ارتباطی برای نوجوانان، آنها را در معرض آسیب‌های جدی قرار داده است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته استان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم اظهار داشت: وجود وسایل ارتباطی مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی و ماهواره و دسترسی آسان نسل امروز به این‌گونه ابزار باعث شده تا بیشتر از گذشته در معرض آسیب بوده و از فرهنگ اسلامی و دینی دور شوند که این خود زمینه‌ساز بروز آسیب‌های جدی‌تری ازجمله طلاق و روابط غیراخلاقی در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های خود و با اعزام روحانیان و مبلغان دینی به نقاط مختلف به‌ویژه نقاط محروم استان سعی در کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌ها در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: این مهم با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعاتی از قبیل آسیب‌شناسی در حوزه رسانه‌های بیگانه، شبکه‌های مجازی، دوستی‌های نامتعارف در جامعه و طلاق و پیامدهای آن برای مقاطع مختلف تحصیلی در طول سال در حال اجرا است و امیدواریم با این برنامه‌ها آسیب زدایی فرهنگی مناسبی در سطح استان صورت گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی توجه ویژه به نقاط محروم و حاشیه شهرها را ضروری خواند و افزود: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات جامعه امروز بوده و غالباً قشر ضعیف جامعه در این مناطق ساکن هستند که از کمترین امکانات فرهنگی و اجتماعی برخوردارند؛ به همین دلیل بیش از سایر اقشار جامعه دچار آسیب و خسارت می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است به این نقاط توجه بیشتر شود، تصریح کرد: در این رابطه با اعزام روحانیان به نقاط حاشیه‌ای و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف در مدارس حاشیه‌ای سعی در کاهش مشکلات و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در نقاط یاد شده داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: راهکار مؤثر و جدی برای مقابله با معضلات اجتماعی، هماهنگی بیشتر ادارات با یکدیگر، ساختن زیربناهای تفریحی و اقتصادی و ایجاد شغل و کارهای فرهنگی بیشتر در این مناطق است؛ اقداماتی که باید زودتر از این انجام می‌شد؛ زیرا کمبود هر کدام از این موارد ریشه‌های فقر را در این مکان‌ها قوی‌تر می‌کند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات