۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۴۴۵۲۶
آیت الله نوری همدانی:

اجرای دستورات اسلام مشکلات اقتصادی و معیشتی را رفع می کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بر اساس دستور اسلام همه مردم باید از زندگی قابل قبولی برخوردار باشند، گفت: اگر دستورات اسلامی اجرایی شود بیکاری، گرانی و مشکلات معیشتی نخواهیم داشت.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی و مسؤولان بازرسی نواحی بسیج کشور با اشاره به آیه 11 سوره رعد پرداختن به انقلاب از جهات مختلف را ضروری دانست و گفت: با توجه به آیه مطرح شده فرهنگ مردم تعیین کننده سرنوشت آنها است.

مرجع تقلید ادامه داد: مردم اگر می خواهند سرنوشتشان تغییر کند باید فرهنگشان را تغییر دهند و سرنوشت امروز ما نیز براساس روحیات امروزی ما است؛ در هیچ زمانی مسأله انقلاب که تحول در جهان به وجود آورده است را فراموش نخواهیم کرد.

وی با بیان این که مطالعه تاریخ انقلاب و شناخت انقلاب از اهمیت بالایی برخودار است، اظهار کرد: باید ثمرات و برکات انقلاب همچنین تهدیدهایی که به انقلاب می رسد را شناخت تا بتوان از ایجاد تهدیدها جلوگیری کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با مراجعه به کتاب های تمدن مشاهده می شود که تمام اصطلاحات علمی به زبان عربی هستند اما به دلیل  این که پس از جنگ های صلیبی تمام کتاب های علمی به غرب منتقل شدند مردم گمان می کنند که مطالب علمی مطرح شده از سوی آنها نکات جدیدی است.

وی ادامه داد: نکات علمی، زمانی از سوی علمای اسلام مطرح شده اند که حتی یک دانشمند در اروپا وجود نداشته است بنابراین باید بررسی کرد که مسلمانان به چه دلیل و چگونه دچار انحطاط شده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ماجرای عهدنامه های گلستان و ترکمن چای افزود: از دلایل بسیار مهمی که موجب ضربه زدن به اسلام و تسلط مستکبران بر مسلمانان می شد ایجاد اختلاف میان مسلمانان از سوی دشمنان بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب میان مسلمانان وحدت ایجاد کرد و شیعه و سنی در جنگ تحمیلی به انقلاب شهید تقدیم کردند التبه ایجاد مناظره علمی میان آنها صدمه ای به وحدت نمی زند اما از نظر عملی باید با یکدیگر برادر بود.

این مرجع تقلید با تصریح بر این که در اسلام سلطنت وجود ندارد، ابراز کرد: در اسلام شخصی که بر مسلمانان حکومت می کند مانند پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) در کنار مردم زندگی می کند و این کاخ سازی ها از زمان معاویه آغاز شده است.

وی عنوان کرد: دین اسلام از ارکان انقلاب است بنابراین شما عزیزان باید با امر به معروف و نهی از منکر از هر حرکتی که بر خلاف اسلام باشد جلوگیری کنید مگر چند روز پیش در شیراز به عنوان جشن هنر مجلس مختلطی برگزار نکردند؟ نباید اجازه داد که حرکت های خلاف اسلام در ما هر حرکتی در هر مکانی و به هر شکلی که بر خلاف اسلام باشد جلوگیری خواهیم کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در اسلام فقیر و غنی وجود ندارد و همه مردم باید از یک زندگی برخوردار باشند، اگر دستورات اسلامی به خوبی اجرایی شود بیکاری، گرانی و مشکلات معیشتی نخواهیم داشت.

وی مردم را دومین رکن انقلاب دانست و تصریح کرد: ما باید با این مردم باشیم، شما نیز باید قدر این مردم را بدانید و همیشه در کنار مردم باشید، کار شما به گونه ای است که باید پناهگاه مردم باشید و به آنها خدمت کنید و اگر این مردم نبودند نه من طلبه در اینجا می توانستم سخنرانی کنم و نه شما این مسؤولیت را داشتید؛ باید روحیه انقلابی مردم را حفظ کرد./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات