۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۴۴۱۷۳

حزب‌الله وتوی قطعنامه حمایت از قدس از سوی آمریکا را محکوم کرد

حزب الله لبنان وتوی آمریکا درباره قطعنامه حمایت از قدس را به شدت محکوم کرد.
حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای، اقدام آمریکا در وتو قطعنامه‌ حمایت از قدس را محکوم کرد و اظهار داشت: همدستی کامل آمریکا در جنایت های مستمر با دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین که آخرین مورد آن وتوی این کشور در برابر همه جهانیان در شورای بین المللی امنیت درباره تصمیم های اخیر علیه قدس است را به شدت محکوم می کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: این وتو بار دیگر مواضع جانبدارانه و پیوسته دولت آمریکا به ویژه دولت دونالد ترامپ درباره محافظت از رژیم صهیونیستی و تجاوز دائم به حقوق ملت فلسطین و کرامت عرب را نشان داد.

حزب الله افزود: همه جهانیان با سیلی وقیحانه ای از سوی دولت آمریکا که در برابر شورای امنیت ایستاد، روبرو شدند و این بدین معناست که تجاوز آمریکا علیه امت ما به سوی سطح بی سابقه ای گام برداشته و همه مواضع نظام ها و حقوق ملت های منطقه را در معرض تهدید قرار می دهد.

این حزب تصریح کرد: از امت های عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان می خواهیم در برابر این اقدامات آمریکایی ایستاده و انتفاضه ملی گسترده ای را علیه تصمیم های این کشور درباره قدس برگزار کنند. از ملت قهرمان فلسطین نیز می خواهیم جنبش موفق خود را علیه صهیونیست ها و آمریکایی ها ادامه دهند.

گفتنی است «نیکی هیلی»‌ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، دوشنبه‌شب (18 دسامبر 2017) در جلسه شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی از طرف کشور مصر برای بازگشت آمریکا از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رأی منفی داد و آن را وتو کرد. به غیر از آمریکا، هر 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی مصر موافق بودند./980/ب903/د

ارسال نظرات