۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۴۲۰۸۴
حاجی دلیگانی مطرح کرد؛

ایستادگی و تفکر انقلابی ضامن پیروزی بر دشمنان است/ کاهش بودجه عمرانی زمینه ساز توقف رونق اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: متأسفانه در تخصیص بودجه کشور انحرافاتی وجود دارد که سبب شده تا بودجه عمرانی کشور بسیار کاهش پیدا کند و نبود بودجه عمرانی به معنای توقف رونق اقتصادی است.
حسینعلی حاجی دلیگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز ‏در مراسم روز ‏دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر برگزار شد، ‏گفت: در تاریخ جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون هر گاه که انقلابی تفکر و عمل کردیم موفق شدیم و توانستیم بر دشمنان غلبه کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری دوران دفاع مقدس، ادامه داد: در همان زمان هم عده ای اینگونه تحلیل می کردند که ما توانایی ایستادگی در برابر صدام را نداریم و باید تعداد نیروهای ما 3 برابر نیروهای ارتش بعث عراق باشد، اما تفکر انقلابی شهید خرازی ها و شهید همت ها به همگان ثابت کرد که اصل اندیشه مقاومت است و ما توانستیم با حداقل امکانات ارتش بعثی که مورد  حمایت های ابرقدرت های شرق و غرب بود را به زانو در بیاوریم.

وی پیروزی جبهه مقاومت در عدم اجازه برای جدایی اقلیم کردستان عراق را یک پیروزی بزرگتر از شکست داعش دانست و افزود: استکبار جهانی می خواست با این کار، یک اسرائیل جدید نزدیک مرزهای ایران ایجاد کند که البته با تدبیر انقلابی موفق به اجرای نقشه شوم خود نشد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: همه مردم ایران باید به یک اندازه از محل فروش نفت و گاز و سرمایه و ثروت کشور بهره مند شوند و نباید در این خصوص بی عدالتی صورت گیرد، چه شخصی ساکن تهران باشد و چه در شهر یا روستای دیگری زندگی کند، همه باید با انصاف از بودجه عمومی کشور بهره مند شوند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه ‏اظهار داشت: متأسفانه در تخصیص بودجه کشور انحرافاتی وجود دارد که سبب شده تا بودجه عمرانی کشور بسیار کاهش پیدا کند و نبود بودجه عمرانی به معنای توقف رونق اقتصادی است، این سهم اعتبارات عمرانی است که نفع آن به همه مردم می رسد و از آن منتفع می شوند.

حاجی دلیگانی با اشاره به حقوق های نجومی و ورود خوب رسانه ها در این عرصه برای روشنگری، بیان داشت: اما در نهایت شاهد بودیم که به دلیل منافع مشترک تصمیم گیران و تصمیم سازان حقوق های نجومی حتی به شکل قانونی در آمد و نتیجه مطلوب حاصل نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به متوقف شدن ماده قانونی مشهور به «حقوق مادام العمر» با فشار رسانه ها، تصریح کرد: اما امروز شاهد آن هستیم که همان ماده قانونی امروز در تبصره بودجه سال 1396 به شکل دیگری در قانون آورده شده و بی سر و صدا در حال تصویب شدن است.

وی افزود: امروز 90 درصد بودجه کشور بودجه جاری است و می تواند کشور را آسیب پذیر کند و کارهای عمرانی را با تعطیلی مواجه خواهد ساخت، یک دلیل مهم رکود اقتصادی امروز در کشور همین کاهش قابل توجه بودجه عمرانی است، سابق بودجه عمرانی کشور 60 هزار میلیارد تومان بود و امروز این رقم نهایتاً به 30 هزار میلیارد تومان رسیده که این حاصل نگاه غیرانقلابی، خودخواهی ها و نادیده گرفتن حق مردم از ثروت عمومی کشور است./869/پ۲۰۳/ق

 

 

 

ارسال نظرات