۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۱۸۸۸
آیت الله فاضل لنکرانی:

تجهیز علمی و اخلاقی سبب افزایش قدرت طلاب برای دفاع از انقلاب می شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلاب و روحانیان حافظ جمهوری اسلامی ایران هستند؛ از این رو اگر طلبه ای از نظر علمی خود را مجهز کند، قدرت او برای دفاع از انقلاب افزایش می یابد.
آیت الله فاضل لنکرانی طلاب مدرسه حاج محمد ابراهیم خوانساری اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در جمع طلاب مدرسه حاج محمد ابراهیم خوانساری اراک، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر بزرگوار اسلام و رییس مذهب تشیع امام صادق(ع) به محضر مبارک ولی الله الاعظم امام زمان (عج) و فضلا، اساتید، بزرگان و روحانیت استان مرکزی، بیان کرد: طلاب و روحانیان حافظ جمهوری اسلامی ایران هستند؛ به همین دلیل اگر  طلبه ای از نظر علمی خود را مجهز کند، قدرت او برای دفاع از انقلاب افزایش می یابد.

توسعه فکری روحانیت، ارمغان امام خمینی است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به ضرورت توجه ویژه روحانیت به خود در عصر معاصر، اظهار داشت: هویت روحانیت در عصر معاصر نسبت به قبل از انقلاب بسیار متفاوت است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه توسعه فکری روحانیت، ارمغان امام خمینی(ره) است، گفت: یکی از خدمات بزرگ امام خمینی(ره)، تغییر افق فکری روحانیت بود؛ زیرا پیش از انقلاب مسؤولیت روحانیت در امور محدودی خلاصه شده و از درون مدارس، حجره‌ها و کتابخانه‌ها بیرون نمی‌رفت؛ اما امروز این چنین نیست.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: دین اسلام جامعیتی دارد که در هر زمان سخنی برای گفتن دارد و تمام مشکلات را مرتفع می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه هر دوره زمانی، مطالبات خاص خود را دارد، بیان کرد: حوادث و وقایع در زمان های گوناگون متفاوت هستند و دین در راستای رفع تمام آن ها برنامه دارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این نکته که دین امروز در متن جامعه‌ بشری نفوذ کرده است، گفت: امروزه دین  در مقابل قدرت های بزرگ، با قامت بلند ایستاده است.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: طلاب نباید به برپایی نماز جماعت، منبر و دروس مدارس قانع باشند؛ بلکه موظف هستند فراتر از این مسائل گام بردارند زیرا امروز دین از متن کتب علما بیرون می‌آید.

روحانیت باید دین را در سطح جامعه اجرا کند

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: انبیا‌ باید دین را در متن جامعه اجرا کنند و روحانیت مسیر پیامبران را طی می‌کند، این وراثت فقط  در تبیین دین نیست؛ از این رو روحانیت باید دین را در سطح جامعه اجرا کند.

آیت الله فاضل لنکرانی شرط فقاهت و اجتهاد موفق را ادبیات قوی طلاب دانست و اظهار داشت: اگر طلبه ای مکاسب محرمه را دقیق بخواند قادر به پاسخگویی به بسیاری از سؤالات  مطرح شده در عصر حاضر است.

 قوی‌ترین متن ادبی روی زمین  قرآن کریم است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: اجتهاد، تنها کلیدی در راستای فهم و بیان فروع نیست، تشیع دارای هزاران روایت اعتقادی است که فقیهان دارای موازین اصولی و مسلک اعتقادی باید در رابطه با آن ها نظر دهند

 آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه قدم نهادن در راه خدا، توفیق الهی است، به طلاب جوان توصیه کرد: طلاب جوان فرصت را مغتنم بشمارید و به خوبی از اوقات‌ خود استفاده کنید، زندگینامه‌ علما و بزرگان را مطالعه کنید و در راستای رضای خداوند گام بردارید تا در نزد پروردگار مقام و منزلت یابید.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه قوی‌ترین متن ادبی روی زمین  قرآن کریم است، گفت: امروزه مراکز متعددی در سراسر جهان قصد دارند قرآن را از نظر ادبیات دارای اشکال معرفی کنند اما کتاب پروردگار در اوج فصاحت و بلاغت است و طلاب وظیفه دارند با تحقیقات خود این مطلب را به جهان اثبات کنند./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات