۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۴۱۷۹۰
در راستای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه؛

طرح «هرمسجد یک کانکس» در پاکدشت اجرا می شود

مسؤول رسیدگی به امور مساجد شهرستان پاکدشت با بیان اینکه مساجد در امر خدمت رسانی همیشه پیشتاز بوده اند، گفت: با آغاز دور دوم جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور از سوی مساجد در صدد هستیم تا با کمک های مردمی بتوانیم از طریق هر مسجد یک کانکس به زلزله زدگان اهدا کنیم.
سید محمد حسینی سید محمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسینی مسؤول رسیدگی به امور مساجد شهرستان پاکدشت ظهر امروز در جلسه توجیهی سرگذشت پژوهی مساجد ناحیه شیخ کلینی استان تهران با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری درباره پیگیری بحث سرگذشت پژوهی مساجد، گفت: سرگذشت مساجد باید ثبت، ضبط و نگاشته شود چرا که هر مسجد خاطرات و گنیجه مفیدی را در دل خود جای داده است.

وی با تأکید بر نقش ائمه جماعات در مساجد افزود: در هر مسجد باید با بهره گیری از افراد مطلع، توانمند در نگارش و دارای ذوق هنری کارگروهی تحت نظر امام جماعت تشکیل شود و با استفاده از سؤالات متنوعی که به آنها داده می شود به پژوهش درباره آن مسجد پرداخته شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به محورهای این برنامه  گفت: تاریخچه علما، ائمه جماعات، ایده ساخت، حضور و ایفای نقش مساجد در دوران مبارزات، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و دیگر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مساجد از جمله محورهای پژوهش مساجد است که امیدواریم با استقبال خوب از این برنامه بتوانیم تا فرصت یک ماهه این کار را به سرانجام برسانیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از طرح هر مسجد یک کانکس خبر داد و با اعلام آغاز دور دوم جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور از سوی مساجد ابراز داشت: مساجد در امر خدمت رسانی همیشه پیشتاز بوده و هستند چرا که این یک وظیفه شرعی، ملی، اخلاقی، انقلابی است.

حجت الاسلام حسینی در پایان درجمع خادمان و هیئت امنای مساجد پاکدشت با اشاره به جلسه هماهنگی با اداره راه و شهرسازی این شهرستان ضمن تشکر از ریاست این اداره از توافق در بحث محوطه سازی و دیوار کشی مساجد شهرک مسکن مهر امام رضا(ع) خبر داد.

گفتنی است، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با ائمه جماعات مساجد، بر لزوم حفظ و ضبط  تاریخچه مساجد تأکید داشته و فرمودند: مساجد ما یعنی مساجدی که امروز خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی هستند و غالباً سی سال چهل سال عمر دارند، یک تاریخ شنیدنی و زیبایی دارند؛ غالباً این‌جور هستند. در این مساجد علمایی آمده‌اند، ائمّه‌ جماعتی آمده‌اند، رفتارهایی داشته‌اند، برخوردهایی داشته‌اند، مؤمنینی در اینجا آمده‌اند، جوانهایی در اینجا تربیت شده‌اند، از اینجا بسیج هایی صورت گرفته، شهدایی داده‌اند، پیکرهای شهیدی به این مساجد برگشته‌اند؛ اینها تاریخ است، اینها سرگذشت‌های جذّاب یک مسجد است؛ این سرگذشت‌ها را باید حفظ کرد، هرکدام از این مساجد میتواند یک سرگذشت واقعیِ جذّابِ درس‌آموزی داشته باشد برای کسانی که امروز در مسجدند و کسانی که فردا به این مسجد خواهند آمد؛ این را در قالبهای گوناگون، قالب کتاب، قالب مقالات مجلّه‌ای، قالب عکس، قالب کلیپ می شود درآورد؛ اینها را می شود تبیین کرد./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات