۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۷۱۴
در دیدار دبیر ستاد عالی کانون های مساجد عنوان شد؛

انتقاد آیت الله سبحانی از بی توجهی مسؤولان به آسیب های فضای مجازی

حضرت ‌آیت الله سبحانی از فضای مجازی به عنوان بلایی برای خانواده ها و جوانان نام برد و از بی توجهی مسؤولان به آسیب های فضای مجازی انتقاد کرد.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: نخستین قدمی که پیامبر اسلام بعد از ورود به مدینه برداشتند ساختن یک مسجد در حدود هزار متر بود.

وی افزود: این مسجد منشأ خدمات بسیاری در تاریخ اسلام شد و نوع کارهای پیامبر متمرکز بر این مسجد بود، آموزش قرآن، فرستادن به جهاد و دعوت مردم به اخلاق بر محور مسجد انجام می شد؛ این مسجد پایگاه خدمت های عظیم به اسلام بود.

استاد برجسته درس خارج حزه علمیه قم با بیان این که ساختن مسجد اهمیت دارد اما باید به خروجی آن توجه کرد، اظهار داشت: مسجد می تواند جوانان را از تبلیغات های سوء امروز به ویژه تبلیغات فضای مجازی نجات دهد.

وی از فضای مجازی به عنوان بلایی برای خانواده ها و جوانان نام برد و ادامه داد: هر چه مراجع تقلید و علما درباره آسیب های این فضا فریاد می کشند به جایی نمی رسد و قول دادند که تا 6 ماه دیگر این مسأله را اصلاح کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که مساجد باید مردم را با عقاید، احکام و هنرهای سالم اسلامی آشنا کند، ابراز داشت: احیای مساجد باید در دستور کار باشد، ساختمان مسجد مقدمه ای برای کار است تا معارف الهی احیا شود.

وی عنوان کرد: برنامه های مساجد باید مناطق گوناگون گسترش پیدا کند چرا که گسترش برنامه ها جامعه را اهل بیت(ع) نزدیک تر می کند و تصورات نادرست را از بین می برد.

این مرجع تقلید با تقدیر از انتظار نسخه خط ایرانی قرآن کریم خاطرنشان کرد: خطاط های خوبی در ایران داریم، علمای اسلام باید در همایشی جهانی جمع شوند و برای خط قرآن فکری کنند تا در عین حفظ اصالت قرآن، شاهد اصلاح خطی آن باشیم./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات