۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۴۰۹۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور روحانیان سبب تقویت باورهای دینی در روستاها می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حضور روحانیان در روستاها سبب تقویت باورهای دینی در بین افراد می‌شود؛ ازاین‌رو باید روحانیان خود را با توجه به مسائل فرهنگی به وجود آمده به‌روز کرده و آسیب‌ها را شناسایی کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مستقر و طرح هجرت استان، با اشاره به نقش روحانیان مبلغ در ارتقای بعد معنوی و فرهنگی روستاییان، اظهار کرد: مشکلات فرهنگی و مذهبی روستاها با مدیریت روحانیان مستقر و مبلغ با خرد جمعی قابل‌حل است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری جمعی در حل مسائل به وجود آمده و استفاده از نشست‌های حوزه تبلیغ می‌تواند در حل مسائل و مشکلات روستاها مؤثر باشد، اضافه کرد: نگاه روحانیان مبلغ در مسائل مربوط به حوزه تبلیغ باید بلندمدت و در راستای رفع دائمی معضلات موجود باشد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: حضور روحانیان در روستاها سبب تقویت باورهای دینی در بین افراد می‌شود؛ ازاین‌رو باید روحانیان خود را با توجه به مسائل فرهنگی به وجود آمده به‌روز کرده و آسیب‌ها را شناسایی کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ایام آغاز امامت امام زمان (عج) و همچنین هفته وحدت، اظهار کرد: این ایام بهترین فرصت برای ایجاد تفکر مهدویت در بین مردم و همچنین تقویت وحدت است.

وی اضافه کرد: محافل مذهبی و گفتمان‌های دینی در تقویت روحیه معنوی افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نسل‌های جدید اثرگذار بوده و می‌توانند جوانان و نوجوانان را به اهداف عالیه اسلام ناب برسانند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری محافل و مجالس قرآنی در حوزه تبلیغ روستایی و شهری، افزود: امسال از سوی مؤسسات، مراکز و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی استان کلاس‌های آموزش قرآن کریم با حضور علاقه‌مندان و دانش آموزان برگزار می‌شود تا مشام مردم استان با عطر و بوی قرآنی معطر شود.

وی ادامه داد: این کلاس‌های آموزشی درزمینهٔ روخوانی، روان‌خوانی و فصیح خوانی و حفظ آیات نورانی کلام‌الله مجید بوده و باید روحانیان مبلغ از ظرفیت این کلاس‌ها نهایت استفاده را ببرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر قرآن محور بودن در همه ابعاد زندگی بشر، افزود: اگر همه انسان‌ها به قرآن کریم تمسک جویند در تمام مراحل زندگی خود بیمه می‌شوند و به‌راحتی می‌توانند بر سختی‌ها و مشکلات زندگی فائق آیند./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات