۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۸۰۵

مراسم جشن آغاز امامت و ولایت امام زمان در مدرسه علمیه تکاب برگزار شد

مراسم جشن آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) در مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب برگزار شد.
حجت الاسلام عبدی امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عبدی، استاد حوزه علمیه رسول اکرم (ص) امروز در مراسم جشن آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان (ع) به شرح دعای "اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه و...." پرداخت و افزود:  اين دعا درسنامه گرانبهايي است كه در قالب نيايش وارد شده است و آموزنده اوصافي است كه مطلوبِ آخرين ذخيره الهي است.

وی اضافه کرد: آراستگي به فضائل بیان شده در این دعا، براي هر منتظر راستين و به ویژه طلبه ها لازم است و شايد بتوان گفت كه اين دعا سرچشمه همه صفاتي است كه براي منتظران راستين آن حضرت شايسته است.

حجت الاسلام عبدی خاطرنشان کرد: اين دعا آرزوهاي امام زمان علیه السلام است كه انسان‌ها، توفيق بندگي و دوري از معصيت را پيدا كنند و در راه به دست آوردن يك جامعه ايده‌آل و زمينه‌ساز براي امر ظهور، تلاشي در خود تحسين داشته باشند.

استاد حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب گفت: دقت در مضامين دعا و عمل به آن، بهترين راه‌ كار جلب رضايت آن حضرت است، رضايتي كه خشنودي خداي متعال و بهشت قرين را در برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه براي شخص منتظر هيچ ارزشي بالاتر از لبخند رضايت امام منتظَر نيست كه با اين فرازها محقق می شود، اظهار کرد: اين دعا از مفاهيم عميق و عالي‌ برخوردار است كه گويي درس‌هاي فرهنگي و اخلاقي بسيار مفيد، سازنده و راهگشا را امام زمان (ع) را در لباس دعا، به منتظرانش آموخته است.  

حجت الاسلام عبدی افزود: به راستي اگر تك‌تك اصناف به صفت مخصوص خود متصف شوند راه براي برپايي گلستان وعده شده براي بشريت، هموار خواهد شد.

گفتنی است، جشن آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب برگزار شد./936/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات