۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۴۰۷۰۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و کمیته امداد خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اعلام انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و کمیته امداد استان، گفت: حوزه علمیه استان همه ظرفیت خود را برای همکاری فرهنگی و معرفت افزایی با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به کار خواهد بست.
نشست حوزه و کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست بررسی ابعاد مختلف خدمت‌رسانی به قشر محروم جامعه که با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد، بر تعامل این دو نهاد فرهنگی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأکید کرد.

وی در این نشست از استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مدارس علمیه استان به‌منظور خدمت شایسته به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد و در راستای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر تعامل بین دستگاه‌ها در خدمت هدفمند به جامعه اظهار داشت: حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌عنوان دو نهاد فرهنگی و حمایتی می‌توانند گام‌های مؤثری را برای مصون‌سازی قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه از دو منظر اجتماعی و رفاهی بردارند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اعلام ایجاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و کمیته امداد اظهار داشت: با توجه به درخواست کمیته امداد نسبت به حضور فعال طلاب و اساتید حوزه در بخش‌های مختلف حمایتی، نهاد حوزه علمیه استان همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به مددجویان به کار خواهد بست.

وی افزود: بنا بر گزارش‌های مسؤولان ذی‌ربط بیشتر خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها تشکیل می‌دهند و با توجه به تهدیدات گسترده فضای مجازی برای به انحراف کشیدن اقشار گوناگون جامعه تلاش خواهیم کرد تا با برگزاری جلسات مستمر کارشناسی، استفاده از جمعیت قابل‌توجه فارغ‌التحصیلان و همچنین اساتید و طلاب خواهر در سطح استان، برقراری ارتباط صمیمی با این خانواده‌ها، برگزاری جلسات توجیهی و ارائه اطلاعات مناسب و معارف دینی به خانواده‌ها، آنها را در برابر تهاجم فرهنگی محافظت کنیم.

عباس اهرابی اصیلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هم در این نشست با ابراز خرسندی از تعامل سازنده بین حوزه علمیه و کمیته امداد، حوزه علمیه را مطمئن‌ترین و امین‌ترین نهاد فرهنگی برای خدمت صادقانه به جامعه هدف کمیته امداد دانست و خواستار تقویت این تعامل دوسویه شد.

وی با اشاره به جمعیت بالای خانواده زنان سرپرست خانوار استان و آسیب‌های تهدیدکننده این خانواده‌ها، با ابراز خرسندی و استقبال از حضور مبلغان حوزه علمیه در مجموعه کمیته امداد، اظهار داشت: در حال حاضر دشمن حداکثر توان خود را به کار گرفته تا با استفاده از ابزار گوناگون ازجمله فضای مجازی خانواده‌ها را نسبت به مسائل اعتقادی و ارزش‌های اجتماعی بی‌تفاوت کند؛ ازاین‌رو حضور خواهران طلبه در کمیته امداد می‌تواند بخش زیادی از این توطئه دشمن را خنثی کند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات