۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۴۰۶۳۹
سخنران مسجد جمکران:

نعمت ولایت ریشه همه خوبی‌های عالم است

سخنران مسجد مقدس جمکران منشأ تمام خیر و خوبی های عالم را امام دانست و گفت: زندگی های متلاشی امروز در جامعه به خاطر جدایی از سبک زندگی اسلامی است.
محمد میرزامحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه یکی از نعمت های ممتاز و ویژه بشر در قرآن کریم، نعمت ولایت است، گفت: «ولایت» نعمتی است که پروردگار عالم آن را به رخ بشریت می کشد و اراده الهی را در این می داند که حکومت زمین از آن مستضعفانی خواهد بود که وجود نورانی امام به عنوان امام زمین و زمان است.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: آیه 5 سوره مبارکه قصص آیه ای است که امام زمان در هنگام تولد قرائت کردند؛ امامت مانند منصب نبوت، منصبی الهی است که خود پروردگار امام را تعیین می کند.

وی ادامه داد: امامت نعمتی است که به تعبیر امام رضا(ع)، هیچ بدل و شبیهی در عالم ندارد؛ امام یگانه روزگار است و اگر از روز ازل تا قیامت، میلیون ها مجتهد و دانشمند جمع شوند، هرگز به درجه و مرتبه امام نمی رسند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) ابراز داشت: مقام حضرت امیرمؤمنان امام علی(ع) از قرآن کریم هم بالاتر است و نعمتی است که اولین سؤال در محشر، از محبت نسبت به اهل بیت(ع) پرسیده خواهد شد.

وی نعمت ولایت را ریشه و منشأ تمامی خیر در عالم دانست و گفت: هر چه خیر و خوبی در عالم وجود دارد، ریشه آن از اهل بیت(ع) است و مناسک و فروع دین از شاخه های اهل بیت(ع) هستند؛ ابتدا و انتهای هر چه خیر در عالم، از وجود نورانی امام است.

سخنران مسجد مقدس جمکران امام را تنها عامل وحدت و اتحاد میان مسلمانان عنوان و تصریح کرد: هنگامی که رسول خدا(ص) به شهادت رسیدند و سقیفه تشکیل شد، حضرت زهرا(س) وارد میدان شدند و یک دادگاه علنی در حضور مهاجرین و انصار در مسجد رسول خدا(ص) برگزار کردند و خطاب به حضار فرمودند، اگر ملت مسلمان بنا دارند که به اتحاد برسند، یک نسخه بیشتر ندارند و این است که تحت پرچم ما اهل بیت(ع) باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: جرقه نفاق در امت واحده اسلام، از سقیفه زده شد و امروز در آل سعود و داعش، همان جرقه های نفاق را مشاهده می کنیم؛ این گروه ها بلایی به سر امت آوردند که شاهد فتنه های گوناگون در بلاد اسلامی هستیم.

حجت الاسلام میرزامحمدی بیان داشت: امروز همه عالم را باید دعوت به نعمت امامت کنیم و تحت این پرچم، از نفاق و تفرقه دوری کنیم؛ مؤمنان باید تقوا پیشه کنند و در همه شؤون با صادقین ملازمت دائمی داشته باشند.

وی در پایان گفت: زندگی های متلاشی امروز در جامعه به خاطر جدایی از سبک زندگی اسلامی است؛ برخی تصور می کنند که امام فقط مرجعیت معنوی دارد در حالی که امام بعد از پیامبر اکرم(ص)، مرجعیت تمام عیار بشریت را دارد./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات