۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۲۷۹
عصر امروز؛

مراسم نخستین سالگرد ارتحال حجت الاسلام شجونی برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد مرحوم حجت الاسلام شجونی با حضور برخی از چهره‌های سیاسی در امامزاده صالح تهران برگزار شد.
مرحوم شجونی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام جعفر شجونی عصر امروز یکشنبه پنجم آذرماه با حضور برخی از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی همچون حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج)، محمد علی امانی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس و برخی دیگر از شخصیت‌های کشور در امامزاده صالح(ع) تهران برگزار شد.

شجونی شخصیتی حر و متقی بود

در این مراسم آیت الله روح الله قرهی به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به صفات اخلاقی مرحوم شجونی، گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شجونی فردی حر و شجاع بود که در کنار صفات عالی خود، همواره تقوا داشت و از دنیاطلبی دوری می‌کرد.

وی ادامه داد: مرحوم شجونی با وجود اینکه در زمان طاغوت تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشت، اما پس از انقلاب هرگز دنبال امتیازگیری نرفت؛ حتی ایشان اعلام کرد اگر مسؤولیتی را قبول کرده به دلیل انجام وظیفه در قبال امام راحل بوده است.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران، ابراز داشت: برخی از افراد تا کاری را انجام می‌دهند فورا مدعی می‌شوند اما حجت الاسلام والمسلمین شجونی هرگز اهل دنیا و مقام نبود و در وصیت‌نامه خود تاکید داشت که باید تابع مطلق ولی فقیه باشیم.

وی گفت: در عالم مبارزه برخی افراد با کوچکترین فشار و شکنجه پا پس می‌کشند، اما مرحوم شجونی با وجود تمام سختی‌ها و شکنجه‌ها هرگز کنار نکشید؛ از افرادی مانند مرحوم شجونی همواره به نیکویی یاد می‌شود، زیرا چنین افرادی حر و متقی هستند.

گفتنی است ، قرار بود که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز به ایراد سخن بپردازد که بنا به دلایلی این سخنرانی انجام نشد./۸۵۶/پ
۲۰۱/ق

ارسال نظرات