۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۹۷۲۷
آیت الله سبحانی:

آیت الله معرفت غالب شبهات علیه قرآن و روایات را پاسخ داد

حضرت ‌آیت الله سبحانی در پیامی به همایش آیت الله معرفت از شخصیت علمی و اخلاقی این عالم حوزوی تجلیل کرد و خواستار معرفی و شناساندن بیشتر آثار علمی ایشان به جامعه علمی و حوزوی شد.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی «بررسی آرای تفسیری علامه معرفت» عصر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به کار خود پایان داد.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی در پیامی تصویری به این همایش با اشاره به خدمات تفسیری فراوان آیت الله معرفت اظهار داشت: هرچند مکتوبات و تفسیر ایشان هنوز به طور کامل به چاپ نرسیده است، اما ایشان زحمات بسیاری برای تفسیر کشیده اند و موفق شده اند تفسیر خود را با منابع شیعه و سنی به نگارش درآورند.

وی ادامه داد: هنگامی که حضرت امام(ره) در نجف بود، آیت الله معرفت جزو کسانی بودند که آثار و سخنان امام(ره) را به زبان عربی ترجمه و منتشر می کرد؛ در انقلاب اسلامی نیز همیشه حضور و سخنرانی های مهمی داشتند.

استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان این که مقام ایشان به قدری بالا است که در یک سخنرانی چند دقیقه ای نمی توان ایشان را معرفی کرد، عنوان داشت: نشر آثار آن مرحوم تقدیر از علم است و باعث خواهد شد جایگاه علم و عالم ارج نهاده شده که این مسأله نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ابراز داشت: نتیجه این همایش ها این است که نسل حاضر را به کسب علم تشویق می کند و البته باعث می‌شود این نسل به تعلیم و تعلم علوم دینی تشویق و رهنمون شوند، همچنانکه قرآن نیز ملاک ارزش انسانی را ایمان و علم می داند.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مستشرقان حدود ۲۰۰ سال است که به دنبال تضعیف اسلام هستند، گفت: آنها از گذشته دور شروع به مطالعه قرآن و احادیث کرده اند و کتبی بر علیه قرآن و اسلام نوشته اند که آیت الله معرفت تمام شبهات آنان که اکثرا انگلیسی می باشند را جمع آوری کرده و پاسخ داده اند که کار بسیار بزرگی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: البته قبل از ایشان نیز این کار انجام شده اما کاری که علامه معرفت انجام داده اند جامعیت بیشتری دارد؛ ان شاء الله همایش های بیشتر و بهتری برای معرفی شخصیت و آثار ایشان برگزار و آثار آیت الله معرفت تماما به چاپ برسد تا جامعه علمی بتواند از این آثار استفاده کند./1330/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات