۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۳۸۶۳۱
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مخالفت با معارف اهل بیت نتیجه لقمه حرام است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش لقمه حرام در زندگی افراد گفت: همه افرادی که در مقابل معارف نورانی اهل بیت(ع) مخالفت می کنند، به یقین در زندگی خودشان گرفتار این دام خطرناک شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که امشب در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای ندبه «أَوْصِیَاءَمُسْتَحْفِظا بَعْدَ مُسْتَحْفِظٍ مِنْ مُدَّهٍ إِلَى مُدَّهٍ إِقَامَهً لِدِینِکَ» گفت: مسأله جانشین برای پیامبر اکرم(ص)، مسأله ای نیست که جدید باشد، بلکه از دیرباز جزء سنت های الهی بوده است، چون همه انبیای الهی به ویژه آنهایی که شریعت داشتند برای اینکه دینشان بعد از خودشان پایدار بماند، برای بعد از خودشان جانشین تعیین می کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حجت به دو نوع درونی و بیرونی تقسیم می شود، اظهار داشت: حجت درونی همان عقل و حجت بیرونی پیامبران الهی و اوصیای آنها هستند؛ در مقابل این دو، نفس و شیاطین به عنوان عوامل انحراف درونی و بیرونی هستند؛ به بیان دیگر هرچه عقل به نیکی ها دعوت می کند، نفس به پستی ها و هرچه پیامبران الهی و اوصیا به خیرات دعوت می کنند، شیاطین جن و انس، انسان را به شرارت ها می خوانند.

وی ادامه داد: انسان همانند ترازویی است که هیچکدام از کفه هایش بر دیگری رجحان ندارد، یعنی هر چقد نفس و شیاطین در فراخوانی به بدی ها و گناهان قوی کار می کنند از آن طرف عقل و پیامبران الهی و اوصیا نیز به مراتب قوی تر کار می کنند؛ بنابراین از انسان در روز قیامت هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه انسان در دنیا مرتب در حال امتحان شدن از سوی خداوند است، عنوان کرد: امتحانات الهی برای این است که درجه معنوی انسان ها بالاتر برود؛ هرچه در آزمون های الهی موفق شویم، امتحانات بعدی سخت تر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم بخاطرنشان کرد: انسان باید در زندگی خود به گونه ای رفتار کند که در بزنگاه های امتحان الهی بتواند از خود بهترین رفتار را نشان دهد؛ لغزش هایی که انسان ها در بزنگاه های زندگی دارند نتیجه اعمال خودشان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش لقمه حرام در زندگی افراد ابراز داشت: همه افرادی که در مقابل معارف نورانی اهل بیت(ع) مخالفت می کنند، به یقین در زندگی خودشان گرفتار این دام خطرناک شده اند؛ این موضوع از صدر اسلام از معاویه و امثال آن شروع شد و هم اکنون به ترامپ و امثالش رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان یادآور شد: چه بسیار افرادی که انسان های خوبی هستند، اما بر اثر یک لغزش هم اکنون فرزندانشان در خارج از کشور منکر همه ارزش ها و مبانی دین شده اند و همه مبانی را به سخره می گیرند؛ بنابراین باید مراقب باشیم تا در دام حرام خوری گرفتار نشویم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات