۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۳۸۴۴۶
مدیر کل اوقاف مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از منبر و خطابه برای گسترش فرهنگ وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که تبلیغ مسأله وقف از سوی طلاب و روحانیان یکی از مهم ترین راهکارهای گسترش این سنت حسنه دینی در جامعه است، گفت: در این باره همکاری دو جانبه و مناسبی با حوزه های علمیه داریم که این همکاری ها گسترش پیدا خواهد کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان از وقف به عنوان صدقه ای جاریه و عامل ماندگاری یاد و نام انسان پس از مرگ دانست و گفت: مؤمنان با وقف اموال و دارایی های خود، توشه ای برای سفر آخرت خود بر می دارند.

وی در ادامه سخنان خود از وقف به عنوان یک دستور ارزشمند دینی برای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: جامعه اسلامی با عمل به وقف به سعادت و تعالی دست پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که وقف عامل گسترش عدالت در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: وقف بهترین بهترین ظرفیت برای کاهش مشکلات اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف دستور عملی اسلام برای گسترش و تقویت دین و ارزش های اسلامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین راه های تقویت دین در جامعه تقویت فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز به برکت فرهنگ وقف فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی عظمت خاصی پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد موقوفات مازندران به عزاداری امام حسین(ع) اختصاص یافته است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند گسترش موقوفاتی در مسائل درمانی، آموزشی، قرآنی و فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا با تبلیغ مناسب زمینه آگاهی مردم نسبت به این گونه مسائل افزایش داده شود.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال برخی موقوفات مازندران بیش از 200 سال قدمت دارد، تصریح کرد: امروز این موقوفات در حوزه مسائل درمانی هزینه می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب هستیم، تصریح کرد: هنوز بخش مهمی از جامعه با احکام و موارد مصرف وقف در جامعه آشنایی ندارند.

وی با بیان این که در حوزه ترویج و گسترش فرهنگ وقف نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه فرهنگ سازی در حوزه وقف خیلی مطلوب نبوده و باید تلاش ها در این خصوص بیشتر شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که یکی از مسائل مهمی که در حوزه وقف باید رعایت شود اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش است، تصریح کرد: عدم اجرای نیت واقف خسارت های بسیاری در پی خواهد داشت که باید به این مسأله توجه ویژه شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در حوزه درمانی نیاز جامعه بسیار بیشتر است، افزود: مؤمنان و افراد خیر و نیکوکار باید تلاش کنند تا در این بخش وقف های بسیاری انجام شود تا شاهد رسیدگی و ارائه خدمات بیشتری به نیازمندان باشیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز باید میزان آگاهی و آشنایی مردم با مسأله وقف بیشتر شود، تصریح کرد: در این خصوص نیازمند همکاری علما و روحانیان هستیم تا با تبلیغ مناسب در منابر و خطابه های خود ما یاری دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ مسأله وقف از سوی طلاب و روحانیان یکی از مهم ترین راهکارهای گسترش این سنت حسنه دینی در جامعه است، خاطرنشان کرد:  در این خصوص همکاری دو جانبه و مناسبی با حوزه های علمیه داریم که این همکاری ها گسترش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در طول تاریخ نیز علما و بزرگان دینی با منابر و خطابه های خود فرهنگ وقف را زنده نگه داشتند، افزود: امروز نیز گسترش این سنت حسنه دینی نیازمند بهره گیری بیشتر از توان حوزویان است.

وی با بیان این که وقف خدمتگزاری به مردم بوده و زحمات دنیوی انسان را به خیرات ماندگار و ابدی تبدیل و تنظیم کننده امور فرهنگی، قرآنی و اقتصادی جامعه است، تصریح کرد: از همه ظرفیت ها برای گسترش این فرهنگ و سنت ارزشمند دینی استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که کنترل صحیح و درست اموال و حافظ و نشر معارف اسلامی، دینی و انسانی از طریق وقف میسر می‌شود، افزود: وقف سبب ایجاد نشاط به زندگی شده و روحیه عدالت محوری را در جامعه تزریق می‌کند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امسال 24 میلیارد ریال از نیات فرهنگی واقفان درمازندران هزینه شده است، تصریح کرد: این رقم در قالب برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و اجتماعی هزینه شده است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت گسترش موقوفات در حوزه قرآنی تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا خیران و واقفان خیراندیش در حوزه مسائل قرآنی، دانش آموزان و دانشجویان نیز وقف هایی داشته باشند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات