۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۳۷۶۱۶
امام جمعه پلددختر:

پیشرفت جامعه درگرو تقویت فرهنگ مطالعه است

امام جمعه پلدختر بر نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: تقویت این مهم برای پیشرفت جامعه ضروری است.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، بعد از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه های عمومی که در سالن شهدا فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزود: برای این مهم باید با فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت های تبلیغی و همکاری نهادهای آموزشی در این راستا ایفای نقش کرد.

امام جمعه پلدختر با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی فرهنگ کتابخوانی در جامعه عنوان داشت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و تبیین این مهم موجب مصون سازی نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج جهل و نادانی در جامعه و به گمراهی کشاندن نسل جوان ادامه داد: در مقابل توطئه های فرهنگی دشمنان اسلام در پی ارتقا علم و دانش در جامعه برنامه های منسجمی دارد.

حجت الاسلام سوری تعلیم و تعلم را لازمه تقویت و ارتقای سطح علمی جامعه عنوان کرد و گفت: مطالعه لازمه و زمینه ساز رشد و پیشرفت علمی کشور است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تنبل ترین افراد آنهایی هستند که اهل مطالعه نباشند و افرادی که اهل مطالعه هستند باید بر حسب نیاز سنجی بدانند چه کتاب هایی را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی باید جوانان را به سمت مطالعه کتب مورد نیاز هدایت کرد.

امام جمعه پلدختر با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه امروز اظهار داشت: فرهنگ سازی لازمه ارتقای و افزایش فرهنگ مطالعه است، تقویت این مهم برای ارتقا سطح علمی ضروری است.

وی با بیان اینکه کتاب ابزاری مهم برای ارتقا فرهنگ عمومی و  میراثی ماندگار است، گفت: برای ارتقا فرهنگ عمومی باید در زمینه مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود چراکه رشد و پیشرفت جامعه در گرو نهادینه سازی فرهنگ مطالعه است./9459/پ۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات