۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۶۷۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایجاد شبهه شگرد دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از شگردهای دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی ایجاد شک و شبهه در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه یکشنبه در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ، اظهار کرد: متأسفانه امروزه کسانی در راستای ایجاد شبهه و کمرنگ کردن ارزش‌های دینی هستند.

وی با بیان اینکه درواقع یکی از شگردهای دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی ایجاد شک و شبهه در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان است، اضافه کرد: مبلغان و مبلغات بدون هیچ‌گونه توقعی در شرایط سخت و با حداقل امکانات ممکن در روستاها و شهرها در مناسبات مختلف به ترویج دین مبین اسلام می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به اینکه هدف از اعزام روحانیان تعمیق باورهای دینی در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: در حال حاضر هم اعزام مبلغان به مراسم اربعین با این نگاه انجام می‌پذیرد؛ زیرا انقلاب اسلامی برگرفته از قیام بزرگ امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به مناطق مختلف برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: استفاده از ظرفیت روحانیان در اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به نفوذی که در بین مردم دارند، تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اعزام روحانیان به مناطق مختلف در مناسبت‌های گوناگون، اضافه کرد: خروجی و برآورد کار نشان می‌دهد که استقبال مردم از حضور روحانیان بسیار مطلوب بوده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه از انجام طرح نظارتی بر فعالیت مبلغان و شبکه تبلیغی خبر داد و گفت: پایش مستمر و نظارت بر شبکه تبلیغ، اصلاح فرآیند ثبت مبلغان در سامانه سجام، گردآوری اطلاعات به‌روز و دقیق و بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود ازجمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات