۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۶۶۰۸
اربعین؛

اربعین تبیین کننده اندیشه شیعه است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه شهادت و جهاد با قیام سیدالشهدا، حیاتی معنادار و هدفمند پیدا کرده است، گفت: به واسطه خون سیدالشهدا امامت در اسلام و مذهب تشیع جایگاه ویژه ای پیدا کرد و در اربعین اندیشه شیعه در حال تبیین شدن است.
برگزاری نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در ماه صفر هیچ سرور و شادی برای شیعیان وجود ندارد، افزود: رسول خدا(ص) ابلاغ کننده پایان ماه صفر را مژده اجر و پاداش الهی داده و چنین ماهی برای ائمه معصومین به ویژه امام زمان(عج) و شیعیان پرحزن و سنگین است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه وجود مقدس امام حسین(ع) به نهضت عاشورا، شهادت و قیام فرهنگی عاشورا رمق و خون جدیدی تزریق کرد، اظهار داشت: به تعبیر امام راحل خون سیدالشهدا اسلام و قرآن را بیمه کرد و با نبودن قیام امام حسین(ع) معلوم نبود بنی امیه و حکومت های پس از آنها چه بلایی بر اسلام و قرآن می آوردند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه به واسطه خون سیدالشهدا امامت در اسلام و مذهب تشیع جایگاه ویژه ای پیدا کرد، خاطرنشان شد: شهادت، جهاد و مبارزه با ظلم و ستم فرهنگ و جایگاه جدیدی را پس از واقعه عاشورا به دست آورد چرا که در دید امام حسین(ع) مرگ سعادت و زندگی با ظالمان مایه بدبختی و ملالت است.

حجت الاسلام سپهر بیان داشت: شهادت و جهاد با قیام سیدالشهدا، حیاتی معنادار و هدفمند پیدا کرده است چنان که مبارزه گفتمانی و مبارزه با ظالمان را در فرهنگ عاشورا شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیارت عاشورا شعار علنی علیه ظلم، استکبار و بیدادگری است، عنوان کرد: اربعین در قرآن کریم و آموزه های دینی و مسائل عبادی واژه ای مقدس است که با اربعین حسینی اهمیت دوچندان پیدا کرد و چنین واژه ای برای هر شیعی بحث زیارت و مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) و اسرای اهل بیت(ع) را تداعی می کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: اربعین جایگاه جهانی یافته و استمرار آن نتیجه زیارت مظلومانه اسرای کربلا است و به اندازه تأثیرگذاری قیام امام حسین(ع) در جهان، تأثیر جهانی بر جای گذاشته و همچون نور خورشید قیام سیدالشهدا را بسط می دهد.

این مقام مسؤول گفت: تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که بزرگترین و مهم ترین تجمع دینی جهان همانا اربعین حسینی است که میلیون ها نفر در روز اربعین کربلا حضور پیدا می کنند و در تبیین اندیشه شیعه بسیار مهم به شمار می آید.

حجت الاسلام سپهر اظهار کرد: اربعین افزون بر اینکه نور مقدس الهی برای انعکاس انوار آزادی خواه و مبین قیام امام حسین(ع) است، از جمله نشانه های مؤمنان شمرده می شود.

وی پیشنهاد کرد: زیارت اربعین از لحاظ علمی، محتوایی، برنامه ریزی فرهنگی و دینی و ساماندهی لازم مورد توجه مسؤولان اجرایی و مراجع تقلید جهان تشیع قرار گیرد و چنان مدیریت شود تا انحراف و بیراهی در آن راه نیابد./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات