۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۳۶۳۲۵
آیت الله صفایی بوشهری:

تنها راه مقابله با آمریکا ایستادگی و مقاومت است

آیت الله صفایی بوشهری تنها راه مقابله با آمریکا را ایستادگی در برابر این کشور دانست و گفت: اگر کشوری دارای اقتدار باشد آمریکا به خود اجازه حمله و تعرض سیاسی نمی دهد؛ چراکه می داند آن کشور اقتدار دارد.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان گفت: در نظام علمی جهان سیاست راهبردی نیروهای مهاجم یک اصل وجود دارد که اگر طرف مقابل دارای قدرت باشد باید کوتاه آمد و اگر از خود ضعف نشان داد باید به شدت به آن حمله کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: اگر کشوری دارای اقتدار باشد آمریکا به خود اجازه حمله و تعرض سیاسی نمی دهد چون می داند آن کشور اقتدار دارد اما اگر دید کشوری از خود ضعف نشان داد و آماده پذیرش تهاجم سیاسی، نظامی، اقتصادی و علمی و فناوری است به آن تعرض می کند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بر مقابله با آمریکا تاکید دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال منافع خود است بیان داشت: اگر در مقابل آمریکا ایستادید او خواهد نشست اما اگر در مقابل آن نشستید او در مقابل شما می ایستد و تعرض خواهد کرد.

آیت الله صفایی بوشهری بر شناخت دشمن تاکید کرد و گفت: شناخت دشمن یعنی آمریکا یک اصل برای جامعه است؛ دشمن را باید خوب شناخت تا بتوان در مقابل آن خوب موضوع گرفت؛ جهان استکبار به دنبال این معناست که ایمان، تقوا، مبارزه با جهان استکبار و ولایتمداری را کمرنگ و در ادامه آن را بی رنگ کند و این کار را با استفاده از ابزارهای نوین همچون ماهواره، فضای مجازی و بازی های رایانه ای انجام می دهد.

خطیب جمعه بوشهر ترویج بازی های رایانه ای و عدم تحصیل را از روش های دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: به همین دلیل دانش آموزان که آینده سازان این کشور هستند باید در راه علم و تقوا و معنویت و تحصیل کوشش کنند.

وی به پیش روز بودن 13 آبان اشاره کرد و گفت: لازم است مردم استان در مراسم بزرگ 13 آبان شرکت کنند و با فریاد مرگ بر آمریکا پاسخ محکمی به رئیس جمهور این کشور دهند.

آیت الله صفایی بوشهری به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و بیان داشت: باید تمامی نهادهای فرهنگی و پشتیبان فرهنگ دینی در عرصه نهادینه کردن فرهنگ دینی بکوشند؛ لازم است نقشه راه و سند چشم انداز فرهنگ دینی تدوین، تا فرهنگ دینی محقق شود.

امام جمعه بوشهر به اربعین حسینی پرداخت و گفت: بیش از 20 میلیون نفر از سراسر جهان در کنار بارگاه امام حسین(ع) گردهم می آیند چراکه سرنوشت جهان آینده با نام حسین(ع) رقم خواهد خورد و این جهان به نور حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روشن است./833/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات