۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۶۲۴۱
سخنران مسجد جمکران:

قیام امام حسین مکتبی انسان ساز است

حجت الاسلام صادقی بنیادی گفت: نهضت و قیام حسینی، یک مکتب عالی و انسان ساز است و زمانی رخ می دهد که جامعه دارد به سمت انحطاط می رود.
قیام امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادقی بنیادی امشب در مراسم دعای پرفیض کمیل مسجد مقدس جمکران با اشاره به ایام اربعین حسینی، گفت: قیام امام حسین(ع) قیامی ماندگار است چون مهر الهی بر آن خورده است.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) برای نجات امت و با اهدافی مقدس صورت گرفت و سبب شد که ما راهمان را به نحو احسن بشناسیم؛ نهضت و قیام حسینی، یک مکتب عالی و انسان ساز است و زمانی رخ می دهد که جامعه دارد به سمت انحطاط می رود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای زدودن بدعت ها و انحرافات قیام کردند؛ این که خدای متعال در قرآن کریم می فرمایند، کارهای حرام را انجام ندهید، برای آن دلیل دارند و به این سخنان، بیان حجت گفته می شود.

این کارشناس مذهبی ابراز داشت: رسول خدا(ص) کافران مکه را با بیان حجت به اسلام دعوت کردند؛ اهل بیت(ع) نیز تمامی بیانات خود را با دلیل و حجت بیان می کنند؛ سیدالشهدا(ع) در کربلا مردم را به اسلام ناب دعوت می کنند و برای آن ها دلیل هم می آورند و چندین خطبه برای اهل کوفه خواندند.

وی با بیان اینکه دعوت باید با بیان حجت و دلیل باشد، افزود: دلیل عقلی با فطرت انسان ها سازگار است؛ اتمام حجت از بیان حجت بالاتر است؛ بیان امام حسین(ع) مبنی بر «علی الاسلام والسلام» یک نمونه اتمام حجت با مردم است زمانی که از حضرت می خواهند که با یزید بیعت کنند.

حجت الاسلام صادقی بنیادی بیان داشت: انسان باید بصیرت داشته باشد و در زمان مشخص موضع گیری صحیح داشته باشد؛ زمانی که امام حسین(ع) می فرمایند که دین در حال از بین رفتن است، اگر بصیرت وجود داشت با موضع گیری صحیح مانع آن می شدند.

وی با تأکید بر اینکه وقتی اتمام حجت می شود، دیگر بهانه ای برای مردم باقی نمی ماند، گفت: وقتی انسان اتمام حجت را درک کند، تا پای جان ایستادگی می کند و جان خود را هم در این راه فدا می کند./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات