۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۳۵۹۸۷
آیت الله فاضل لنکرانی:

نجات انسان ها پیام بزرگ عاشورا است

رییس مرکز فقی ائمه اطهار(ع) نجات انسان ها را یکی از مهم‌ترین پیام های عاشورا دانست و بر استفاده از ظرفیت خطبا و وعاظ برای هدایت و نجات انسان ها تأکید کرد.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با وعاظ و خطبای قم با اشاره به نقش خطبا در هدایت مردم، عنوان کرد: اداره دستگاه عزاداری امام حسین(ع) بر عهده خطبا و مداحان قرار دارد و باید از این ظرفیت ویژه برای هدایت مردم به بهترین شکل استفاده شود.

وی افزود: عاشورا، کربلا و شهادت امام حسین(ع) واقعه ای است که در تاریخ نظیر ندارد و عظمت مصیبت آن حضرت مورد توجه انبیا، اولیا و همه انسان های معتبر عالم بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: افرادی که دلشان در گرو امام حسین(ع) و نهضت عاشوراست، هر سال که می گذرد جلوه ای جدید از حقیقت این نهضت انسان ساز برایشان متجلی می شود و هر سال این حادثه برای خود یک حرف و یک پیام جدید به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: دریافت این پیام بستگی به این نکته دارد که انسان چقدر خود را به عمق این واقعه عظیم نزدیک کرده است و اگر از این دیدگاه به عاشورا نظر بیندازیم، از محرم و صفر می توانیم بهره های فراوانی ببریم.

آیت الله فاضل لنکرانی نجات انسان ها را یکی از واجبات برای امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر کلمات امام حسین(ع) را مجدداً بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که نه تنها یکی از مهم‌ترین اهداف بلکه یکی از واجبات برای امام حسین(ع)، موضوع نجات انسان ها است.

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات است و در همه بحران هایی که جامعه گرفتار آن می شود اگر توسل به امام حسین(ع) صورت گیرد، نجات از آن گرفتاری ها اتفاق می افتد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: نجات انسان ها یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پیام هایی است که از عاشورا می توان به دست آورد و امام حسین(ع) در هنگام شهادت نیز به دنبال هدایت و نجات انسان ها بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: همانگونه که در آیات قرآن نیز اشاره شده است «کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته» انسان ها باید مراقبت کنند که مبادا برادران دینی آنها از مسیر دین خارج شوند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان خاطرنشان کرد: خطبای قم الگو و سرآمد خطبا در کشور بوده و برای قم و حوزه های علمیه افتخار بزرگی هستند و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برای هدایت و نجات مردم برد./872/۲۰۲/ح

ارسال نظرات