۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۳۵۸۲۶
نمایشگاه مطبوعات؛

زبان مورد نیاز مراودات جهانی «فلسفه» و «عقل» است

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با تأکید بر گسترش علوم عقلی در حوزه های علمیه جهت مراودات جهانی، زبان مراوده جهانی را فلسفه و عقل عنوان کرد.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، با مدیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با تأکید بر این که علوم عقلی باید در حوزه های علمیه گسترش پیدا کند، گفت: پس از رحلت آیت الله واعظ طبسی، ساختار جدیدی در حوزه علمیه خراسان شکل گرفت و علوم عقلی گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: گسترش علوم عقلی باید با برنامه، به شکل منسجم و با در نظر گرفتن شرایط باشد؛ در واقع گسترش علوم عقلی نباید با عجله و سر و صدا انجام شود، چرا که با واکنش شدید منتقدان رو به رو خواهد شد.

شیوه مجمع عالی حکمت اسلامی در گسترش علوم عقلی الگوی خوبی در این زمینه است، چرا که این اقدام به صورت هوشمندانه و با احتیاط صورت گرفت.

اگر قرار باشد بحث علوم عقلی در حوزه های علمیه جدی گرفته شود، باید با توجه به مراودات و اشتراکات بین المللی که وجود دارد، انجام شود؛ در حال حاضر هم مراودات بین المللی با زبان فلسفه و عقل است./840/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات