۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۳۵۷۳۵
امام جمعه ازنا مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ای در انعکاس پیام جهانی اربعین

امام جمعه ازنا با تأکید بر این که روی اربعین و فرهنگ حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین باید کار شود، گفت: با استفاده از ظرفیت رسانه های ملی باید پیام اربعین و حضور مردم را به دنیا انتقال داد.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی

حجت الاسلام سید داوود شاهچراغی، امام جمعه ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی بیان داشت: هیچ اجتماعی در دنیا به عظمت اجتماع اربعین وجود ندارد، باید بر روی ظرفیت اربعین کار شود.

وی با بیان اینکه زائران اربعین همگی در یک مسیر ثابت و با یک هدف در پیاده روی اربعین شرکت دارند، افزود: دولت اسلامی با توجه به وظایفی که بر عهده دارد باید به ساماندهی بپردازد و زیرساخت های این حضور گسترده مردمی را فراهم سازد.

امام جمعه ازنا تأکید کرد: باید اقدامات مؤثر و منسجمی صورت گیرد تا بتوان در راستای تحکیم و ترویج مکتب اهل بیت(ع) گام های مؤثری برداشت و پیام اربعین حسینی و حضور میلیونی زاران اربعین را به گوش دنیا رساند.

وی با تأکید بر ضرورت انعکاس همایش معنوی پیاده روی اربعین در دنیا یادآور شد: با وجود اینکه از کشورهای مختلف رسانه ها برای انعکاس حضور گسترده مردم در این مانور عظیم شرکت می کنند، اما آنطور که باید واقعیت ها را انعکاس نمی دهند.

امام جمعه ازنا تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه های داخلی باید واقعیت اربعین و حضور گسترده مسلمانان سراسر جهان و حتی غیر مسلمانان که شیفته امام حسین(ع) شده اند را در دنیا انعکاس داد.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به حقوق مسلم زائران اربعین که باید از سوی مسؤولان اجرایی تأمین شود، ادامه داد: مسؤولان باید امکان عبور زائران از مرز را تسریع بخشند و امکانات استراحت و اسکان آنان را فراهم سازند.

وی در ادامه اظهار داشت: زائران اربعین نیز باید ضوابطی را رعایت کنند و به صورت قانونی ویزا بگیرند، مسائل جاده ای و ترافیک را رعایت کنند، وسایل نقلیه خود را در پارکینگ امن بگذارند و در طول مسیر پیاده روی صبر و حوصله داشته باشند.

امام جمعه ازنا کاهش هزینه ویزا و حفظ و برقراری امنیت زوار را از دیگر مسائل مهمی خواند که باید مورد توجه ویژه متولیان امر قرار گیرد و گفت: این مهم زمینه حضور بیشتر علاقه مندان مکت اهل بیت(ع) را در پیاده روی اربعین فراهم می کند./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات