۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۳۵۶۷۸
نمایشگاه مطبوعات؛

ارتباط جوامع با یکدیگر مقدمه تمدن سازی دینی است

رابط نمایندگی ولی فقیه در مصلای تهران گفت: از لوازم، مقدمات و مقتضیات تمدن سازی دینی، ارتباط جوامع مختلف با یکدیگر است.
رابط نمایندگی ولی فقیه در مصلی تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید علی اصغر اسدی رابط نمایندگی ولی فقیه در مصلای تهران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: از لوازم، مقدمات و مقتضیات تمدن سازی دینی، ارتباط جوامع مختلف با یکدیگر است که این بستر در گردهمایی عظیم اربعین حسینی فراهم می شود.

وضعیت گفتمان سازی دینی و فرهنگی در رسانه

رابط نمایندگی ولی فقیه در مصلای تهران در رابطه با وضعیت گفتمان سازی دینی و فرهنگی در مطبوعات و خبرگزاری های ایران و آسیب های آن، گفت: مبحث گفتمان سازی دینی اولین بار از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد که اصرار داشتند که مفاهیم دینی به صورت گفتمان در بیاید.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: به شکل مصداقی استکبار یک مفهوم قرآنی است که باید در درجه اول طلبه ها متوجه این موضوع شود تا آن را به صورت گفتمانی با استفاده از ابزار رسانه رواج دهند.

نقش نهادهای مذهبی در توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی

رابط نمایندگی ولی فقیه در مصلای تهران با اشاره به نقش نهادهای مذهبی در توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی، بیان کرد: بحث گفتمان فرهنگی باید میان محافل مذهبی رواج پیدا کند، در واقع در کنار هر مجموعه فرهنگی باید یک هیئت اندیشه ورز وجود داشته باشد تا برنامه ریزی های گفتمان سازی و فرهنگ را اداره کند.

حجت الاسلام اسدی در رابطه با اهمیت سرمایه گذاری فرهنگی در عرصه اخلاق اجتماعی و بایدها و نبایدهای موجود، اظهار داشت: عناصر اجتماعی جامعه باید اتفاقات کشور را رصد کرده، معضلات را بشناسند و برای آن ها چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: پس از هر اختلاف سلیقه در جامعه، باید به نقد افکار یکدیگر پرداخت و از تخریب دیگران پرهیز کرد.

رابط نمایندگی ولی فقیه در مصلای تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران باید با شناخت اشتباهات خود در زمینه ترویج فرهنگ و رصد آنان پس از هر جریان اجتماعی، از رخ دادن مجدد آن جلوگیری کند.

نقش اربعین حسینی در ترویج علوم دینی

حجت الاسلام اسدی به نقش اربعین حسینی در ترویج علوم دینی اشاره کرده و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم مردم را به ارتباط امر کرده  و اربعین بستر مناسبی برای ارتباط و آشنایی جوامع گوناگون با یکدیگر است.

به گزارش رسا، در نمایشگاه مطبوعات امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی استٰ، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلای تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات