۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۳۵۴۳۲
آیت الله طبرسی:

کارکردهای فرهنگی مساجد مورد غفلت واقع نشود

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین کارکردهای مساجد اجرای برنامه های دینی و فرهنگی به منظور جذب جوانان و نوجوانان در این پایگاه مهم دینی است، گفت: به جرأت می توان گفت مساجد یکی از بهترین پایگاه ها برای خنثی کردن توطئه های نرم دشمنان نظام اسلامی هستند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی مسجد محوری، به نقش مهم مساجد در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که مساجد علاوه بر عبادت و بندگی، همواره محل رجوع مردم برای رفع حاجات و مشکلات بوده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی، همواره در مساجد به امور مردمی رسیدگی می کردند، افزود: امروز نیز این نقش مهم مساجد در جامعه اسلامی حفظ شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران از مساجد به عنوان محور وحدت امت اسلامی یاد کرد و با بیان این که مساجد همواره پایگاه تجمع های نیروهای انقلابی و مؤمن علیه ظلم و استبداد بوده است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده است که مساجد تنها کارکرد دینی ندارند و از این ظرفیت ارزشمند می توان در دیگر مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز بهره گرفت.

آیت الله طبرسی، مسجد را بهترین پایگاه به منظور ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه یاد کرد و تصریح کرد: مؤمنان برای رازو نیاز با خداوند متعال به این مکان های امن رجوع می کنند و به آرامش معنوی می رسند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مساجد ظرفیت های ارزشمندی برای تقویت باورهای دینی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: برنامه های مساجد باید به گونه ای طراحی شود تا زمینه رشد دینی و معنوی جامعه را فراهم کند.

آیت الله طبرسی، مساجد را محور تبلیغ دین در جامعه معرفی کرد و با بیان این که برنامه های مساجد باید موجب جذب نسل جوان به سوی مساجد شود، تصریح کرد: برنامه های دینی و فرهنگی مساجد باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد تا زمینه جذب نسل جوان را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به ضرورت حضور روحانیت در مساجد تأکید کرد و با بیان این که همه برنامه های مساجد باید با محوریت روحانیت باشد، تصریح کرد: روحانیت عامل وحدت و همبستگی در هر جایگاهی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که عدم حضور روحانیت در برخی مساجد موجب کمرنگ شدن فعالیت های فرهنگی و دینی در این پایگاه های مهم دینی شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود حضور روحانی در مساجد تثبیت شود تا شاهد یک رونق مناسب در این پایگاه مهم دینی باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مساجد بدون حضور روحانی نمی توانند برنامه های فرهنگی و دینی خود را به خوبی تحقق بخشند، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت پررنگ تر بوده، رشد دینی و فرهنگی در آن جا بسیار چشمگیر بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که بر اساس آمار ارائه شده در حال حاضر بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه همه این مساجد از نعمت روحانی امام جماعت بهره مند نیستند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که کمبود روحانی امام جماعت در سطح مساجد استان باید برطرف شود، تصریح کرد: امروز باید از ظرفیت های مناسبی که در حوزه های علمیه وجود دارد جهت تغذیه فکری مساجد بهره گیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه برخی مساجد مازندران نه تنها از نعمت روحانی بی بهره هستند حتی در طول روز به ویژه زمان اقامه نماز نیز درهای آن بسته است، بیان داشت: این مسأله همواره مورد انتقاد و گلایه مردم و علمای استان بوده است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که اقامه نماز جماعت در سه وعده در مساجد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مواقع شاهد تعطیل بودن برخی مساجد مهم در شهرهای پرتردد هستیم.

امام جمعه ساری با بیان این که مازندران به دلیل شرایط توریستی و گردشگری که دارد در سال شاهد حضور مسافران بسیاری از شهرهای مختلف کشور است، تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده سالانه بیش از پانزده میلیون مسافر وارد استان می شود که باید مساجد ما برای پذیرایی از این مسافران آماده باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مساجد بین راهی استان باید آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران را داشته باشند، خاطرنشان کرد: حداقل امکانی که می توان برای این مساجد فراهم کرد اقامه نماز جماعت در سه وعده با حضور روحانی امام جماعت است.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین کارکردهای مساجد اجرای برنامه های دینی و فرهنگی به منظور جذب جوانان و نوجوانان در این پایگاه مهم دینی است، تصریح کرد: به جرأت می توان گفت مساجد یکی از بهترین پایگاه ها برای خنثی کردن توطئه های نرم دشمنان نظام اسلامی است.

وی با اشاره به این که به وضوح می توان نقش مساجد را در کشورهای اسلامی منطقه دید، گفت: یکی از مهم ترین برنامه های تروریست های تکفیری در کشورهای اسلامی منطقه نابود کردن مساجد به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های جامعه دینی بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید تنها مساجد ساخته و به حال خود رها شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بوده از ظرفیت دینی و فرهنگی مساجد در جامعه به خوبی بهره گرفته نشده است.

آیت الله طبرسی از مساجد به عنوان محور همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه مهم دینی در طول دوران انقلاب به ویژه دوران نهضت و هشت سال دفاع مقدس مرکز ساماندهی نیروهای انقلابی بوده است، تصریح کرد: باید همین جایگاه انقلابی مساجد امروز نیز با قدرت حفظ شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات