۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۳۴۱۸۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

معرفی اصولی دین اسلام به جوانان از وظایف مهم روحانیان است

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف روحانیان مبلغ معرفی مناسب و اصولی دین مبین اسلام برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از روحانیان مبلغ، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف یک مبلغ دینی، معرفی اصولی دین اسلام به‌ویژه مکتب اهل بیت در بین نسل جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به جامعیت دین مبین اسلام، گفت: اسلام دینی کامل و جامع است که به جزئی‌ترین مسائل پرداخته است و در هیچ مسئله‌ای سکوت نکرده و پرسشی را بی‌جواب نگذاشته است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر توجه بیشتر به قرآن در برنامه‌های تبلیغی روحانیان مبلغ، افزود: برای داشتن جامعه‌ای پویا با ساختاری محکم و اصولی، توجه ویژه به جوانان و نوجوانان با تکیه بر آموزه‌های قرآنی از ضروری‌ترین نکات است.

وی با اشاره به رسالت خطیر روحانیان و مبلغان دینی در نظام اسلامی، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسؤولیت‌ها فرصتی برای خدمتگزاری است؛ ازاین‌رو همه باید از فرصت خدمتگزاری به مردم به بهترین نحو استفاده کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه تصریح کرد: آیه شریفه «إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» باید به عنوان آیه‌ای که مایه شادمانی بندگان خدا و احساس ربط به مرکز قدرت عالم هستی در بین مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه عمر و ضرورت استفاده صحیح از آن، اضافه کرد: باید نسبت به هزینه کردن این سرمایه که شامل سال‌ها و ماه‌ها و روزهاست دقت وافری داشته باشیم.

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: به همین دلیل امام علی (ع) می‌فرمایند: «لَیسَ لِأَنْفُسِکمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ فَلَا تَبِیعُوهَا إِلَّا بِهَا» و تأکید می‌کند هوشیار باشید که برای جان شما بهایی به جز بهشت نیست، اگر آن را به کمتر از بهشت فروختید ضرر کردید./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات