۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۳۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد؛

ضرورت بهره مندی از فرصت های تبلیغی اربعین برای تربیت نسلی انقلابی

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حضور چشمگیر روحانیان در مراسم اربعین حسینی، گفت: با بهره مندی از فرصت های تبلیغی در این ایام باید در جهت تربیت نسل جوان و نهادینه سازی ارزشها اقدام کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: اربعین کنگره و همایشی عظیم در جهت نمایش وحدت مسلمانان سراسر جهان است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی افزود: شاهد هستیم که بیش از 80 درصد زائران اربعین نسل جوان هستند و این نشان از عشق، علاقه و اراده جوانان به مکتب اهل بیت(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان این ایام را فرصتی مناسب در جهت تربیت نسلی انقلابی خواند و عنوان داشت: روحانیان با بهره گیری از فرصت های تبلیغی باید در جهت تبیین و ترویج مکتب حسینی بین نسل جوان بهره مند شوند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مبلغان در راستای بهره مندی از فرصت تبلیغی اربعین در جهت نهادینه سازی ارزش ها خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای تبلیغ روحانیان و طلاب است، با بیان ارزشها و واقعیت های دین و بصیرت بخشی باید جلوی هجمه های فرهنگی دشمنان گرفته شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه اربعین ریشه داعش را نابود ساخت، ادامه داد: این نهضت دشمن شکن در دل و جان شیعیان و مسلمانان سراسر جهان نقش بسته است و به یک مسیر فعالل اجتماعی و سیاسی نیز تبدیل شده است.

وی بیان داشت: روحانیان با حضور در جمع زائران حسینی در پیاده روی اربعین، باید به جریان فرهنگی و وظیفه تبلیغی خود توجه داشته باشند و در جهت نهادینه سازی ارزشها گام بردارند، احیای امر به معروف و نهی از منکر، تبیین نهضت عاشورا، بیان اهداف قیام امام حسین(ع) از جمله وظایف روحانیان و مبلغان است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات