۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۳۲۸۴۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

وجود حاکمیت دینی، ضامن امنیت است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وجود حاکمیت دینی تضمین‌کننده امنیت است، گفت: عبور از مرزها طبق شرایط و ضوابط و با داشتن گذرنامه رسمی در اربعین برای حفظ امنیت خودمان است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه پایانی محرم در مسجد المهدی (عج) زاهدان گفت: یکی از نهضت‌های الهی وعده داده شده به جامعه ایمانی حاکمیت بر روی کره زمین است.

وی ادامه داد: البته این مهم از لحاظ ذهنی سنگین به نظر می‌آید چرا که اقتدار کره زمین اکثر اوقات با جامعه کفر بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به حاکمیت جامعه ایمانی بر‌ کره زمین بیان‌ کرد: ذات اقدس ربوبی در راستای تثبیت وعده‌اش فرمود اینطور نیست که ابداً روی کره زمین جامعه ایمانی حکومت نداشته باشد؛ حضرت سلیمان(ع) به عنوان حاکم مطلق بر روی کره زمین به صراحت قرآن مطرح بود.

آیت الله سلیمانی در ادامه افزود: حاکمیت ایشان آنقدر قدرتمند بود که ابر، باد، مه، خورشید و فلک تحت الأمر این پیامبر بودند؛ اجنه مستخدم و پرندگان حلقه خدمت ایشان را به گردن داشتند.

وی با اشاره به وسعت حکومت حضرت سلیمان(ع) اذعان داشت: خداوند دانش و اسرار بسیاری از علوم و فنون از جمله درک زبان پرندگان و‌ حشرات را در اختیار سلیمان قرار داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدای متعال نیروی باد را در اختیار او گذاشت تا در امور زراعت، حمل و ‌نقل دریایی و ‌دیگر امور زندگی از آن استفاده کند.

وی با اشاره به آیه «وَعَدَ الله اَلَّذینَ آمَنوا مِنْکُمْ وَ عَمِلوا اَلصالِحاتْ لِیَسْتَخلِفَنَهُم فِی الأَرضٍ» اظهار داشت: عمل صالح، شرط داشتن جامعه ایمانی است و یکی از مطالبات قرآن کریم از آحاد جامعه، داشتن قوت و ‌نیرومندی در دریافت پیام‌های الهی و اجرای دستورات خداوند است.

آیت الله سلیمانی تمکین دین در تمام شئونات و‌ امور زندگی را از اتفاقات مهم در حاکمیت کره زمین قلمداد کرد و ‌گفت: تمکین در دین یعنی اگر زبان آدمی به نماز است؛ چشم و دل او ‌نیز به نماز باشد یعنی اگر شب عاشورا تا نزدیک سحر عزاداری می‌کنیم نماز صبحمان قضا نشود.

وی با تأکید بر اینکه امروز جوامع اسلامی در اوج ناامنی قرار دارند خاطرنشان کرد: امروزه در کشورهای اروپایی لباس روحانیت نماد تروریسم شده، چادر که امانت حضرت زهرا(س) است نشانگر ترور و اماکن مقدسه تبدیل به سنبل وحشت شده است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه وجود حاکمیت دینی تضمین‌کننده امنیت است و‌ دیگر‌ خوفی در کار نیست ابراز داشت: هر ساله جمعیت انبوهی بنام زائران اباعبدالله(ع) وارد ایران می‌شوند؛ از این رو از کجا باید بفهمیم که در میان آن‌ها شیاطین و داعشی وجود ندارد؟! بنابراین زمانی که می‌گویند طبق شرایط و ضوابط و با داشتن گذرنامه رسمی از مرزها عبور کنند به دلیل حفظ امنیت خودمان است.

آیت الله سلیمانی در پایان تصریح‌ کرد: امروزه جهان اسلام منهای ایران به جای قدرت خدا، قدرت طاغوت را در رأس کار خود قرار داده که نمونه آن عربستان سعودی است./831/پ202/ب1

ارسال نظرات