۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۳۱۲۱۰
امام جمعه بابل:

اجتماع بزرگ اربعین معجزه سیدالشهدا در عصر حاضر است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اجتماع بزرگ اربعین حسینی را معجزه بزرگ سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر نامید و گفت: اربعین حسینی تبیین کننده پیام قیام عاشورا و زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) است.
امام جمعه بابل در جمع معتکفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در جمع فعالان ستاد اربعین حسینی شهرستان بابل، گفت: اربعین حسینی یک رویداد بی نظیر است که روز به روز توجه جهانیان را به موضوع سیدالشهدا(ع) و قیام آن حضرت بیشتر می کند.

وی حرکت بزرگ پیاده روی اربعین حسینی را افتخار جهان تشیع عنوان کرد و اظهار داشت: حضور بیش از 25 میلیون زائر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک اتفاق و رویدادی عادی نیست بلکه باید آن را معجزه سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر نامید.

مسؤول ستاد اربعین حسینی شهرستان بابل پیام اربعین حسینی را تبیین کننده قیام عاشورا عنوان کرد و اظهار داشت: اربعین حسینی مقدمه سازی برای تشکیل امت واحده اسلامی است و در این رویداد هم شاهد خدمت رسانی و هم حضور زائران از ملیت های مختلف برای زائران اباعبدالله(ع) هستیم.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) رمز وحدت میان ملیت های مختلف در مراسم اربعین شده است و آن را باید مقدمه ساز ظهور برای امام عصر(عج) و انقلاب جهانی آن حضرت نامید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تقدیر از تلاش های انجام شده از سوی موکب فاطمه الزهرا(س) ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران در شهر کربلای معلا، تصریح کرد: پذیرایی، اسکان و اجرای برنامه های فرهنگی برای زائران از 5 کشور در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران یک افتخار است و تمام کسانی که در این مسیر تلاش کردند باید قدردان این خدمت باشند.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده به 50 هزار زائر اربعین خدمات پذیرایی ارائه شد و این اقدام جهادگرانه در جهت تعظیم شعائر و رفاه زائران اربعین جای تقدیر ویژه دارد.

امام جمعه بابل با اشاره به برنامه های گسترده ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا، گفت: ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران ستادی منظم، جهادی، با برنامه، منسجم و خدوم است که افراد آن با نیت خالصانه و صادقانه در راه سیدالشهدا(ع) تلاش می کنند.

وی بر اهتمام بیشتر برای افزایش خدمات به زائران تاکید کرد و اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی یک رویداد کاملا مردمی با محوریت مردم عراق است و همچنان باید شکل مردمی آن حفظ شود اما دولت و نظام اسلامی در ایجاد مقدمات و تسهیلات در این امر یک وظیفه مهم و خطیر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به سفر چند ماه قبل مقامات استان کربلا به شهرستان بابل در همایش تجلیل از خادمان اربعین استان مازندران، گفت: همکاری و همراهی مقامات عراقی استان کربلا با ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران حاکی از عملکرد درست اعضای ستاد راهیان کربلا مازندران و خادمان موکب فاطمه الزهرا مازندران است.

وی با بیان این مطلب که چهره‌های شاخص فرهنگی استان در ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران عضویت دارند، خاطرنشان کرد: عملکرد سه سال گذشته این ستاد در خدمات رسانی به زائران از جمله اسکان، پذیرایی، درمان، امور فرهنگی، نمایشگاهی و دیگر خدمات قابل تقدیر است و امیدوارم با کسب تجارب گذشته، امسال شاهد افزایش خدمات و سازمان دهی بهتر باشیم.

محمد حسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با تقدیر از حمایت های امام جمعه بابل و مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از این ستاد، گفت: امام جمعه بابل محور وحدت نیروهای مذهبی در این شهرستان است و حمایت های امام جمعه بابل از این ستاد موجب دلگرمی همه خادمان مخلص سیدالشهدا(ع) می شود.

وی با اشاره به اعزام و استقرار نخستین گروه از اعضای ستاد در شهرکربلای معلا برای تدارک و آماده سازی موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران، خاطرنشان کرد: کار تسطیع و آماده سازی امکانات آغاز شده است و امسال با کسب تجارب از سه سال گذشته، نوع خدمات با عنایت سیدالشهدا(ع) بهتر از گذشته خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا با اشاره به ساخت سرویس های بهداشتی سیار از سوی معاونت عملیات این ستاد برای  انتقال به کربلا در جهت رفاه زائران، اظهار داشت: با توجه به مشکلات شهر کربلا در ایام اربعین، برخی از امکانات در جهت کیفی بخشی به خدمات و افزایش سطح پذیرش بیشتر از گذشته می شود.

وی ادامه داد: حسینیه موقت شهید حججی برای برپایی مراسم های مذهبی و مراسم نمازجماعت زائران حسینی امسال در محل موکب فاطمه الزهرا(س) در شهرکربلا برپا می شود.

طبرستانی با اعلام خبر برپایی درمانگاه موقت امام سجاد(ع) برای سومین سال متوالی در محل موکب فاطمه الزهرا(س)، تصریح کرد: سال گذشته خدمات درمانی به رغم کمبود امکانات از جمله دارو، از سوی پزشکان این ستاد به صورت شبانه روزی به همه زائران به ویژه زائران عراقی صورت گرفت که موجب رضایت آن ها را فراهم ساخت.

وی با بیان این مطلب که خادمان اربعین حسینی در 5 نوبت به عراق اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: امسال اعزام 250 خادم از سوی این ستاد گرفته شد و تمام خادمان اربعین ستاد راهیان کربلا مازندران با پرداخت هزینه سفر در زمره خادمان قرار می گیرند.

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران مهمترین مشکلات ستاد را مشکلات مالی بیان کرد و گفت: همواره در مسیر خدمت به سیدالشهدا(ع) این اعتقاد را داریم که باید به بهترین نحو خدمت کنیم و گره های بزرگ با عنایت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در مسیر خدمت گشوده می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در کنار محل استقرار اصلی ستاد در ورزشگاه نیمه ساخته کربلا، دو مکان دیگر نیز از سوی این ستاد آماده سازی شد و در اختیار زائران اربعین قرار گرفت.

طبرستانی از حضور و خدمت رسانی برخی از مقامات عراقی در موکب پذیرایی این ستاد خبر داد و گفت: با اعلام داوطلبانه و در راستای همکاری های فی مابین ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با مقامات محلی استان کربلا، برخی از مقامات ارشد این استان به صورت داوطلبانه در موکب پذیرایی این ستاد به زائران اربعین خدمت خواهند کرد.

وی افزود: موکب پذیرایی، محل اسکان و خدمت رسانی به زائران، درمانگاه امام سجاد(ع) و حسینیه موقت شهید حججی در خیابان الجمعیه در محل ورزشگاه شهر کربلا مستقر خواهد بود./۱۳۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات